söndag 21 april 2013

Jobbhelg

Jag tycker, helt ärligt, att vi borde införa 3 dagars-helg eller jobba 3 dagar, ledig 3 dagar hela tiden. Helgen är för kort och jag hinner inte varva ner, ge själen ro och ladda om batterierna på en, i bästa fall lördag och söndag.

Varannan helg jobbar jag dessutom, så varannan vecka är jag ledig, men då är det ALLTID nåt annat "måste" som ska göras... Jag vill vara helt ledig, inte behöva gå upp alls, inte klä sig, göra sig i ordning och inte kliva utanför dörren. Inga måsten, inga kalas att åka på, inget alls!

Nu börjar helgen på fredag kväll och jag börjar varva ner. Lagomt till lördagen är kroppen hyfsat lugn för att på söndagen börja varva upp inför måndagen på nytt. Att dessutom ha EDS och muskler som aldrig slappnar av blir det till slut rätt påfrestande. Och dett om det är en ledig helg...

Men... nu är det inte så. Igår åkte jag till Karlstad för att jobba och idag har jag suttit hemma och bokfört/gjort bokslut.

När jag kom hem igår försökte jag fixa naglarna, men är inte nöjd så förmodligen åker nagellacksborttagningsmedlet fram imorgon. Tror jag ska kosta på mig lite manikyr nån dag... att försöka göra "fransk manikyr" själv var inte så himla enkelt. Har en gratis sminkning hos Make Up Store att utnyttja också, men det får bli nån eftermiddag när vi kan gå ut och käka efter - när man känner sig lite snyggare.

Väntar med spänning på beställningen jag gjort från E.l.f - EyesLipsFace. Bra smink till ännu bättre pris! När det trillar in ska jag göra en ordentlig rensning bland sminket och slänga allt som är gammalt. Bättre ha fräscht smink som man kan byta ut när priset inte är så farligt än klamra sig fast vid gamla bakteriehärdar!


  

1 kommentar: