söndag 7 april 2013

Men, kom igen nu!

Här står man redo med sina tunikor, klänningar och mamelucker och väntar... längtar efter lite soligare dagar och värme.

Var är den?!

Jag vill kunna ha mindre och tunnare kläder på mig. Garderoben gråter för att det ligger massa kläder i den som aldrig får se dagens ljus! Att trotsa kylan och ha termoleggings till en sommar-tunika har förlorat sin charm nu och jag har tröttnat!

Jag vet att jag kommer gnälla över att det är för varmt sen och att jag svettas, men just nu... 7 april... vill jag ha vår och sommar.

Idag är det förresten 18 år sen jag fick mitt körkort, i härligaste vårvädret, utan en snöflinga så långt ögat kunde nå... En vecka senare var det snökaos och jag fick träna på det jag lärt mig på halkbanan när bilen tappade fästet på vägen och snurrade 180 grader - bilen bestämde och jag "räknade om rutt" och tog en annan väg hem.

Helgen har ägnats åt jobb, shopping och återhämtning och snart är den slut. Är det inte för få timmar på ledigheten jämfört med arbetstiden?

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Mamelucker eller bloomers är typ "underbyxor med långa ben" som användes förr i tiden. http://static01.miinto.se/photos/products/felina-bloomers-stone-powder-275120-600x600.jpg

      De är jättesköna att ha på sig under en tunika eller lite kortare klänning, så känner jag mig lite mer klädd och ändå är det svalt och skönt.

      Radera
  2. Vinnare till presentkortet från Cellbes är utsedd nu. Gå och titta om det blev du. =)

    Vann du inte denna gång så ge inte upp, håll koll jag kommer ha flera tävlingar och en vacker dag är det din tur. =)

    SvaraRadera