söndag 9 juni 2013

Bröllop i sommarens glada tid

I helgen har min andra brorsdotter gift sig. Mitt uppdrag, den här gången, var att göra bröllopstårtan. Hade en klar bild i huvudet av hur den skulle se ut, men på grund av tidsbrist och "technical error" blev tårtan inte som jag tänkt mig... och dessutom höll vi på att komma försent till vigseln - det var precis på håret!

Bruden var vacker, brudgummen stilig, prästen underbar och kyrkan fylld av glada släktingar och vänner...

Efter vigseln följde jag med och fotade lite på ett annat ställe innan vi åkte till församlingshemmet för mat och tårta.

Tårtan var god enligt alla som åt, även om jag var missnöjd med utseendet - bruden var nöjd i alla fall och det var väl huvudsaken. Gubben tycket inte jag skulle vara så hård mot mig själv, men det är ju samma för honom om han sätter upp ett mål och försöker uppnå det utan att lyckas... han blir också besviken på sig själv.

Det var en lyckad dag och solen sken hela tiden. Några enstaka mjuka små droppar kom ned, men det var inte ens tillräckligt för att göra någon blöt.





Jag önskar brudparet många lyckliga stunder tillsammans, fina stigar att trampa och att lågan på ert ljus alltid skall lysa - Grattis Erica och Markus!

  

1 kommentar:

  1. Hade ju velat se tårtan med ju även fast du inte blev nöjd...

    Vetdu, jag skulle vilja komma och hälsa på dig. Kanske komma själv kommunalt? Kan bli svårt att komma hela familjen då vi har en hund som älskar att äta katter... Men hur känner du inför tanken om jag skulle komma och hälsa på dig och kanske stanna en natt eller så... Fundera på saken och återkom via facebookmeddelande. =)

    SvaraRadera