fredag 14 juni 2013

Hip-pop

I flera månader har jag dragits med smärta i ena höften. Det har stundtals gjort så ont att det varit omöjligt att röra sig. Det har känts som att den hoppat ur led och inte gått att få rätt... Sen några veckor tillbaka har det dessutom börjat bränna i benhinnorna på underbenet, runt knät och upp över låret. 

Igår hade jag äntligen en tid hos min (nya) läkare. Jag har bytt bort min förra nya läkare för personkemin stämde inte alls och jag gillade verkligen inte hennes sätt och attityd. Det är viktigt för mig att känna mig trygg med och ha förtroende för min läkare, särskilt eftersom jag har en ovanlig sjukdom och att gå till en vårdcentral med nya hyrläkare varje gång är därför otänkbart. 

I alla fall... hade en tid igår och det slutade med en påse nya tabletter och diagnosticerad med kraftig muskelinflammation i höften som sekundärt även gett inflammation i benet. Anti-inflammatoriskt i 14 dagar (till en början) och sjukgymnastik och orden "du bör bli helt återställd"! "Bör"? Jag hoppas innerligt inte att detta blir ett kroniskt tillstånd!

  

1 kommentar: