söndag 9 juni 2013

e.l.f Mineral face cleanser

Jag har en ny favorit från e.l.f - en ansiktscleanser i puderform.

Mineral Face Cleanser - du tar lite av pudret i handen och gnuggar ihop det med lite vatten innan du smörjer in det i ansiktet och tvättar av. Det fungerar hur bra som helst, även om jag var lite skeptisk från början... Ansiktet rengörs från alla sminkrester och känns rent och fräscht, utan att cleansern lämnat någon otäck fet hinna eller tagit bort alla skyddande lager huden själv har och lämnar ansiktet torrt som fnöske.

Den kostar £ 6.00 (ca 60:-), så jämfört med många andra rengörare är den billig, bra och dryg. Detta är min nya favoritprodukt!

E.l.f's produkter rekommenderas rakt av. Igår sminkade jag mig med enbart e.l.f-produkter innan jag skulle till bageriet för att göra en bröllopstårta till 60 personer och sen stressa iväg på bröllopet. Sminket lades runt kl 9 och vi var inte hemma förrän strax efter midnatt... inte ett enda litet kladd på hela dagen! Inget som trillat ned under ögonen som det alltid gjort annars, så hälften av sminket ligger som färgglada ringar under ögonen istället för på... Läpparna hade fortfarande färg kvar och det enda jag bättrade på under dagens gång var att lägga till lite läppglans då och då.

Jag är mäkta imponerat och fascinerad! Produkterna är så bra och priset lågt och långt under motsvarande produkter i affären! Jag kommer inte att köpa något annat i fortsättningen - I'm hooked!


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar