söndag 7 juli 2013

Spontantur till värmen

Fredag och lördag har tillbringats på hemlig ort, men jag kan avslöja att det var utanför Sveriges gränser och svettigt i 31'C. 




Nu sitter jag på flygplatsen igen och inväntar check-in, men eftersom jag är tidig (som alltid) får jag sitta här en stund, men vad gör väl det när det finns AC, jag har kallt vatten, goda pizzabröd och bra musik i lurarna.

Hade tänkt orka med mer shopping än jag gjorde, men jag är inte gjord för temperaturer över 25'C tror jag.

Tog i alla fall en sista tur till det största köpcentret innan det bar av mot flygplatsen. Var lite orolig att security checkpointen skulle anmärka på och ta ifrån mig parfymerna jag köpt, men inte ett ljud faktiskt. Jag var duktig och la upp dem i en plastback på bandet för att inte dölja nåt och det fungerade bra för då passerade de bara röntgen och lämnades tillbaka. 

En annan gång hade jag två identiska förpackningar med nån hårinpackning - bara olika dofter... Båda rotades fram ur väskan - en var okej, den andra for ner i deras soptunna - utan annan förklaring än "not allowed!". Not allowed? Hallondoft är inte okej, men persika går bra... eller?

Folk är i alla fall glada i solen. Här, framför mig, försöker två små flickor av olika nationalitet och ålder kommunicera med varandra. Det blir någon form av "Följa John" - där de härmar varandras rörelser och skrattar så där härligt som bara barn kan... Skulle gjort som barnen utanför köpcentret - badat i fontänen!

När jag sitter så här på en flygplats kan jag inte låta bli att notera saker... som att ska man bli flygvärdinna ska man bli det för något av de större bolagen - de har ibland helt fantastiska uniformer!


  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar