torsdag 12 september 2013

2-årsdagen

Idag är det 2 år sen min operation. Jag har gått ner 49,7 kg och en hel massa centimetrar. Livet har blivit lättare på alla sätt och vis. Ingen kunde varit nöjdare med operationen än jag. Inga komplikationer, ingen smärta, ingen dumping - allt har fallit sig naturligt och jag njuter av livet!

Började dagen med lite arbete och sen for jag ut i naturen för lite stillhet, ro, meditation och fotografering. Började vid Kåviängen och när skogen blev för mycket för mig for jag vidare till Karlslund där det finns både ridskola, herrgård och fina trädgårdar.



Träffade en äldre dam vid de privata kolonilotterna som frågade om jag hittade något fint att fotografera. "Allt är vackert, bara man ser det med rätt ögon" svarade jag. Hon talade om att hon tappat lusten och följde med mig runt en stund istället för att berätta lite om Karlslund, vilka växter, grönsaker, blommor och sånt som växte var. Tipsade om att göra syltad pumpa och squash och visade lottgrannens gigantiska squash - de måste ha vägt över 3 kg! Hon visade sina höstjordgubbar som blir mogna om någon vecka och avslutade sen med att visa mig vägen till kommunens trädgårdsmästares köksträdgård. 

Det luktade underbart överallt och jag hittade massor av gott jag skulle önskat att jag kunde plocka med mig hem, men det var ju inte riktigt tillåtet.




Var nog ute i solen och naturen ca 4 timmar innan jag åkte hem och lagade mat. Idag blev det potatis- och löksoppa och helstekt fläskfilé.

Bild på mig för att "hedra" 2-årsdagen? Nej, det blev det ingen... Får försöka ta en ny bild snart och göra en jämförelse...

  

1 kommentar:

  1. Underbart goa Marie, jag har nominerat dig till en "Blog Your Heart Out-Award"!
    Läs här vad det innebär! <3
    http://aspieblogg.se/2013/september/blog-your-heart-out-award.html

    SvaraRadera