fredag 20 september 2013

Möte vid mötet

Jag har för vana att äta något lite sött när jag lagt mig, gärna Kinderchoklad, när jag tagit min nattmedicin eftersom den ger en så äckligt bitter smak i munnen. Igår gjorde jag det, som vanligt, men somnade tydligen innan jag ätit upp den och Kinderchoklad i varm hand smälter... just sayin'... varm hand med smält choklad i mot kinden och hårfästet när man sover djupt gör att man vaknar med något som ser ut som bajs i ansiktet och håret - tur att gubben åkt till jobbet när jag vaknade! 

Chock! när jag tittade i spegeln, blandat med en gnutta skam och skratt över min egen dumhet.

Choklad är lätt att tvätta bort - tack och lov! Eftersom jag skulle på frukostmöte med ett finansbolag och att komma på det med bajsbrunt klet i håret hade inte varit superkul...

Kom i alla fall iväg när jag skulle och parkerade utanför kontoret jag skulle till, men tydligen fel för kommunens parkeringsvakter kom och ställde sig bakom mig, såg jag när jag var på väg in i huset. Tittade en stund för att se om det var min bil som fångat deras intresse, och det var det självklart, så jag gick tillbaka och frågade om jag ställt mig fel och pekade på handikappskylten och mitt p-tillstånd.

Jag hade ställt mig på fel sida skylten och stod i en lastzon. Bilen framför mig hade ställt sig på handikappsplatsen, utan synligt tillstånd. Pratade med parkeringsvakten, som var mycket trevlig, och frågade om hon visste var närmaste plats fanns förutom den som var upptagen och sa att jag självklart accepterar böter om hon redan börjat skriva ut dem, eftersom jag uppenbart ställt mig fel.

Hon förklarade för mig hur och var jag får parkera med mitt p-tillstånd, gratis, i kommunen, även där det inte finns någon handikappskylt, till och med i zon med parkeringsförbud osv och pekade på en tillräckligt stor och lätt tillgänglig plats på andra sidan gatan dit jag kunde flytta bilen och stå gratis och ändå ha lika nära till huset jag skulle in i. Och böterna slapp jag för hon hade inte tryckt igenom allt än...

Fantastiskt trevlig kvinna! Tackade henne så mycket för informationen, att jag slapp böter och önskade henne en trevlig dag och flyttade bilen.

Mötet gick bra, utan bajs i håret...

Imorgon ska jag till bageriet och jobba och sen eventuellt åka förbi hos en kompis och ta lite bilder innan jag åker hem och tar helg. Jag önskar mig en helg utan måsten och utan stress att hinna stressa ner innan vardagen börjar igen! 

Kanske nästa helg... om jag har tur - men det har jag inte haft hittills, så jag är tveksam... 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar