måndag 16 september 2013

Blog your heart out-award

Jag har fått ett Blog your heart out-award från Celine.

Man ska svara på fem frågor och skicka vidare till fem andra bloggare. Jag tänker svara på frågorna, men skickar inte vidare utan låter den som känner sig manad svara i sin blogg eller i en kommentar till det här inlägget - om man vill...

1. Vad eller vem uppmuntrade dig att börja blogga?

Jag bloggade/skrev dagbok på Lunarstorm, men sen slutade jag. När jag skulle göra min Gastric Bypass kändes det rätt att börja blogga om resan jag var på väg att ta... Inte så mycket för andra, mer för min egen skull så jag skulle ha något att gå tillbaka och jämföra med, läsa hur jag kände då osv. Sen har det väl, med tidens gång, handlat mindre om operationen och mer om allt annat i livet.

2. Hur valde du ämne att blogga om?

Det föll sig naturligt att det skulle vara en blogg om min resa mot ett smalare liv genom den Gastric Bypass jag beviljats. Nu har det gått 2 år sen operationen och bloggen handlar mer om min vardag än om operationen.

3. Någonting som de flesta inte känner till om dig?

Egentligen vet ni som, random läsare, inget mer om mig än att jag gjort en magoperation och att jag har EDS, lite vad jag gör på dagarna, men i övrigt har jag inte berättat särskilt mycket om mig och mitt riktiga liv, utanför bloggen eller hur det varit tidigare. Inget djupgående. Vet inte vad jag skulle kunna dela som inte känns för privat...

Min morfar var spion i Ryssland, för Finlands räkning, under 2:a världskriget.
Jag hade egen nyckel till skolan när jag gick på gymnasiet för att kunna gå dit när det var stängt.
Min farbror turnerade med Tommy Körberg.

4. Vilka tre ord beskriver din stil?

- Envis
- Snäll men rättvis
- Mjuk och ledig

Enligt en kompis har jag för höga krav på mig själv och framstår som en supermänniska/övermänsklig varelse? Det har aldrig varit min ambition - jag vill bara vara vanlig... de andra attributen tror jag det är omvärlden som lägger på mig och tror om mig, krav som ställs för att de tror att jag kan och gör allt, men jag vill bara vara en vanlig människa med fel och brister, snäll och mjuk, men som är envis och rättvis också. Jag känner som att det är mina "motmänniskor" som kräver övermänskliga saker av mig - inte att jag vill framstå som övermänsklig. Hoppas innerligt att jag inte uppfattas så för det vill jag inte ha med i min "stil"!

5. Vad gillar du att göra när du inte bloggar?

Förutom att sköta mitt jobb, som inte alltid rättar sig efter "normala" kontorstider, så tycker jag om att laga mat, baka, spela piano, fotografera och slöa i soffan med tv'n på. I mitt huvud kommer jag på att jag nog tycker om att göra andra saker, som att börja träna igen, gå ut på dagliga promenader, storstäda - men vad huvudet tänker och vad kroppen faktiskt gör är två helt olika saker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar