söndag 1 december 2013

1:a advent

Ägnat helgen åt att städa och plocka. Har fått hem sekretären jag köpt. Ett tungt helvete, men jag är nöjd nu efter att ha provat den i sovrummet och insett att den passar bättre i hallen.


Att den kom hem i fredags drog med sig en garderobsrensning. Gardinerna blev bytta, tvätten tvättad, golven både dammsugna och torkade, ljus bytta i alla ljusstakar och lyktor (vi har för många) och fyra tomtar fick titta fram från gömmorna. 


Jag har i år fått en egen adventskalender. (Skulle önskat att det var en Kinderchokladskalender också, men chokladkalender får jag vara utan.) Den här adventskalendern är perfekt för mig! Det är en te-kalender. Tänk dig själv - varje dag ett nytt spännande te att smaka! Kan det bli mer perfekt än så?!


Middagen idag blev färsk pasta med fläskfilé i en valnöts- och paprikapestosås. Jag var nöjd, och åt förvånansvärt mycket, och det föll gubben i smaken med. 


Maken förresten, kom hem på kvällen nu med en vinstpokal för 1:a plats i bodypress under Fitnessfestivalen i Göteborg. Vi delar inte riktigt samma intressen så fråga inte vad detta innebär - jag är dåligt insatt... men han lyfter tungt och har massiva armmuskler (naturliga). Frun var inte med på plats och hejade på eftersom bara tanken på en hel mässlokal fylld med min skräck - träning och hurtbullar - gav mig rysningar. 

Jag har roat mig själv, med diverse måsten och slappning. 

Första ljuset i adventsljusstaken tändes och december är nu officiellt här! 

 

  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar