tisdag 17 december 2013

Intressant

Idag hade jag tid hos sjukgymnasten på vårdcentralen. En mycket sympatisk individ med både humor och värme... Hon skulle skicka papper så jag får komma på varmbassängträning och vi gick igenom tre övningar jag kan göra hemma för att försöka stärka hållningen/bålen, utan att det frestar på lederna. "Enkla" övningar jag kan göra var som helst i princip och som inte kräver några redskap.

Hon tyckte jag hade lärt mig ganska bra själv hur kroppens hållning ska se ut och hur jag ska stå för att inte översträcka mina muskler och leder.

Jag fick även frågan om jag hade några hjälpmedel i hemmet för att underlätta vardagen och jag förklarade de problem jag haft med min arbetsterapeut, utan att nämna henne vid namn, och sa vad jag tyckte om henne och hennes beteende. Sjukgymnasten sa då direkt "Jaha, du har xxxx som arbetsterapeut? Det är bara att beklaga! Vi "råkar" alltid ringa någon av hennes kollegor när vi behöver hjälp till någon patient, för hon går inte att ha att göra med. Hon skulle behöva omplaceras!"

Kunde inte låta bli att skratta lite när hon sa det...

Så...? Det är inte bara jag alltså?! Började fundera på om det var jag som var omöjlig, men det är det tydligen inte. Det är en allmän åsikt även inom vården, så jag hoppas det inte blir några problem att byta henne mot någon vettigare, när jag kontaktar kommunen efter nyår.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar