onsdag 25 december 2013

Underbara uppfinning

Det finns en underbar svensk uppfinning som heter MedCoat. Jag måste bara få dela med mig lite om den...

På grund av min EDS och min gastric bypass äter jag ansenliga mängder tabletter varje dag, varav många är mycket svåra att svälja - dels pga smaken och dels pga storleken. EDS'en gör även att det är svårt att svälja över lag och jag kväljs ofta, och tabletten kommer upp igen...

När jag var på Apoteket för att hämta ut recept såg jag denna fiffiga produkt och tänkte att den kanske kunde underlätta för mig. 

Aldrig hade jag kunnat drömma om att denna lilla "tablettkondom"/överdrag skulle vara så effektivt - och gott! 

Det smakar som "Fox Citronkola" och jag sitter verkligen och pillar ur resterna ur förpackningen när jag använt dem till tabletterna (ja, jag vet att det inte är normalt)! MedCoat är sockerfri och förser tabletterna med ett tunt, välsmakade överdrag som är lättare att svälja, kan användas av både vuxna och barn och är lätt att använda. 


Kan varmt rekommendera detta till alla som tycker det är jobbigt att ta tabletter! Du hittar MedCoat på ditt närmaste apotek. 

(Jag får inte betalt för att skriva detta inlägg - det är min egen, ärliga, åsikt.)


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar