söndag 12 januari 2014

Energisnål

Varför tar man upp andra människors tid och energi med frågor och önskan om råd, om man ändå inte tänker lyssna och göra totalt tvärtemot ändå? Tror att man förmodligen redan bestämt sig för "sin" sak i huvudet, hoppas på medhåll i sin idé när man frågar, så frågandet är bara för syns skull...

Ursäkta, men jag har viktigare saker att lägga min energi på då... att orka röra mig, andas, ta mig upp och leva exempelvis. 

Det stressar mig att bli "utnyttjad" till olika saker, när jag vet att min hjälp, egentligen, är meningslös... Att hjälpa och finnas där, om det verkligen behövs och gör nytta, gör mig inget - även om jag måste sätta mitt eget mående och mina egna behov åt sidan - men det är långt ifrån alltid det är så!

Jag har börjat protestera, säga nej, visa ointresse, men det är inte alltid det går fram, har jag märkt...

2014 kommer bli ett intressant år! Jag ska lära mig om mig själv och andra ska få lära sig ett och annat om mig också!

Poletten trillar kanske ner så småningom...?

  

2 kommentarer:

  1. Själv tackar jag för hjälpen med everything5pounds :)
    Blev 3 par stövlar och 2 tunikor i provköp, frakten var ju lite dyr så då känns det bättre att beställa fler varor:) (dålig ursäkt)
    Ha en bra dag/ Marie

    SvaraRadera
  2. Ojoj... Det är nog typ 4-6 månader sedan jag var in här.. Hinner knappt med bloggar längre känns det som...Livet tar över typ...

    Hur är det vännen, vad händer hos dig? *kram*


    Föresten har du en utmaning i min blogg. Jättekul om du gör den men inget tvång givetvis... Däremot blir jag glad för en kommentar om du gör den och en direktlänk så jag lätt kan gå och läsa inlägget från min telefon. Vill du inte göra utmaningen slipper du, men jag blir glad om du berättar.

    Du hittar utmaningen här: http://aspieblogg.se/2014/january/utmaning.html#comment

    SvaraRadera