tisdag 14 januari 2014

Svar på utmaning

Svarar på utmaningen hos Celine, däremot utmanar jag inte vidare eftersom jag följer få bloggar...

11 random saker om mig:

- Jag har haft körkort i 20 år i år.
- I 5:an fick jag ett så hårt slag i magen att det gav mig hjärnskakning, sug på den ni!
- Jag är beroende av Yankee Candles.
- Min pappa var fotograf och jag har ärvt det intresset.
- Jag dricker massor av te och vatten varje dag.
- Cityakuten är min, genom tiderna, absoluta favoritserie!
- Jag har klarat inträdesprovet till Mensa.
- Jag tycker kaninkött är supergott!
- Jag har alltid varit udda... och trivs med det.
- Jag tycker den tråkigaste hushållssysslan, lätt, är att diska bestick.
- Jag är mer än nödvändigt (och nyttigt) envis.

Celines frågor till mig:

1. Vad är du mest nöjd med när det gäller dig själv?

Utseendemässigt är det nog ögonen, även om jag skelar (särskilt när jag blir ofokuserad). I övrigt är jag ganska nöjd med mitt intellekt och att jag förstår hur man använder det. "Sunt förnuft och rena underkläder kommer man långt med."

2. Har du djur och i så fall vad?

Ja, jag har två katter, Albin och Max. Har alltid haft katt, så länge jag kan minnas... Hade fiskar när jag gick i mellanstadiet och kaniner en tid (dock inte för köttets skull utan som husdjur).

3. Vad var bäst under 2013?

Svår fråga eftersom 2013 var en ren berg- och dalbana. Resan till Barcelona var rolig, de övriga resorna också, som jag gjorde på egen hand. En annan rolig sak är att broder gifte sig och annonserade den stundande ankomsten av ytterligare ett syskonbarn. Kan inte säga vilket som var årets höjdpunkt.

4. Trivs du med ditt jobb?

Ja, det kan jag i alla fall svara ett definitivt ja på! Bästa jobbet med bästa chefen och bästa arbetskamraterna!

5. Vad jobbar du med?

Jag är inkassohandläggare och återtagare - jag hämtar bilar när folk inte sköter sina krediter. 

6. Vad tycker du är bäst med min blogg?

Variationen... Man får en inblick i ditt liv och tips om filmer. Har tittat på flera du skrivit om, för att du skrivit om dem...

7. Har du erfarenhet av funktionsnedsättningar, vilka?

Ja, jag har jobbat som kontaktperson i många år och stött på en hel massa olika funktionsnedsättningar. Själv har jag EDS och maken har AMC. 

8. Har du en favoritplats?

Maken skulle nog säga att min favoritplats är soffan... Jag skulle säga att det är vid vattnet. Inget specifikt vatten, men att sitta vid en sjö eller vattendrag, känna en bris smeka förbi, kanske höra vågors kluckande och se solen gå ner - det är kärlek det!

9. Vad har du i sängen, förutom det uppenbara som dig själv och sängkläder?

För många kuddar, en man, en av katterna och en easy glide för att lättare kunna vända mig. 

10. Hur bor du?

I bostadsrätt, 2 rum och kök, på 11:e våningen med utsikt över hela staden.

11. Vad ser du när du ligger i din säng?

Rakt fram, en hylla med kläder och en tavla jag gjort. Till vänster en vägg med foton på familjen. Till höger mitt piano och fönstret med utsikt över staden.


Följdfrågor på detta?


  

2 kommentarer:

  1. AMC, vad är det? Vad innebär det?

    Easy glide?? Nu flyger det massa frågetecken runt mitt huvud.. Foto?

    Får man se tavlan?

    Och som du ser så hade jag följdfrågor... Kram på dig vännen... Nu ropar sängen högt på mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag svarat på dina följdfrågor...

      Radera