fredag 3 januari 2014

Kryper till korset

Att inte shoppa blev, som jag trodde, svårt att klara, så det är tur att jag inte ger nyårslöften...

Fast, om man ska vara petnoga, är detta saker jag köpt/beställt 2013 och som levererats nu, så jag har kanske inte helt förlorat mig i shoppingen än. Saken är den att jag har punktering på bilen och tar mig ingenstans eftersom jag är för bekväm för att åka buss, och då blir det inget handlat heller...

Men, i alla fall... jag beställde två par stövlar och två väskor från Everything 5 Pounds på julafton och de levererades till dörren idag. Stövlarna passade perfekt och var jättesköna! Precis såna jag letat efter hela hösten utan att hitta. 



Jag har även varit på XXL och handlat lite för ett presentkort jag fått. Blev mer än hälften kvar på presentkortet så jag ska göra mig en tur till dit, vid tillfälle. Överväger att köpa ett par träningsskor för inomhusbruk... Och, ja, nej, jag vet inte vad jag ska ha termobyxorna till när vi inte har nån vinter, men förhoppningen är att de ska komma till användning nån gång - det kan säkert vara bra att ha. 


Sen har jag beställt ett överdrag till min iPhone. Såååå himla sött tycker jag! Det är en tjej i Tyskland som gör dem.


Vad mer...? Jo, ett par träningsbyxor/yogabyxor i svart (från eBay), men är de sköna ska jag beställa ett par lila också. 


Hörde jag någon säga shopoholic? Ja, troligtvis, men inte så mycket att jag sätter ekonomin på spel. Jag har en liten "unna mig-budget" och den överskrider jag inte och det är bara när jag kan göra riktiga fynd jag passar på, för att pengarna ska räcka till så mycket som möjligt... 

Så...

Hej alla! Jag heter Marie - och jag shoppar!

   

2 kommentarer:

  1. God morgon
    Brukar läsa...men aldrig kommentera :( Meeeen nu bara måste jag.
    Vilka grymt snygga stövlar, helt i min stil, gick in på deras hemsida men hittar ju inte något av paren?
    Skulle vara hemskt glad om du kunde berätta / länka till bägge paren :)
    MVH Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. De tog dessvärre slut strax efter att de kom upp till försäljning. E5P lägger upp nya varor varje dag kl 12 och det gäller att vara snabb för att få det man vill ha. Allt kostar £ 5 (ca 50:-) och det är överskotts-/konkurspartier. Inga garantier för tillgång eller storlek lämnas. Har köpt mycket från den sidan och alltid varit nöjd. Dessa stövlar skulle kostat många hundra om jag beställt dem vanligt, enligt märket på dem. Everything5pounds har en facebooksida är de lägger upp morgondagens nyheter kvällen innan. Tipsar om att gilla den sidan så vet man om man ska sitta redo kl 12 för att klicka hem nåt :)

      Radera