fredag 17 januari 2014

Svar

Som svar på följdfrågorna, Celine, kommer här ett svar...

AMC står för Arthrogryposis Multiplex Congenita och är ett medfött handikapp som påverkar såväl leder som muskler. En, eller flera, leder kan ofta vara böjda och styva/stela och muskelmassan är ofta reducerad. Hos min man är det benen som är påverkade i störst utsträckning, när man ser på honom. Han ser ut som en "kottgubbe" - tändstickor till ben på en mycket vältränad och muskulär överkropp. 

Man kan vara mer eller mindre påverkad av AMC...

Easy Slide är, ungefär som, en avklippt sovsäck som man ligger på... inte ligger i... som är av ett material som glider lätt så det blir lättare att vända sig i sängen. Jag har en stor till sängen, en liten att ha i soffan och en variant att ha på bilstolen så det blir lättare att vrida sig i och ur bilen.

Här kan man läsa mer om detta hjälpmedel... Med hjälp av detta hjälpmedel är det betydligt lättare att vända sig när man har ont och även om jag vaknar för att jag har värk, så är det nu lättare att komma till ro igen när jag lyckats vända på mig med minimal ansträngning. 



Och sista frågan var om tavlan... Den som hänger i sovrummet är den som syns i nedre högra halvan. Det står "When I look at You, I'm looking into a mirror, seeing a reflection, not identical to me, yet underneath the meaning is still the same..."

Inte det vackraste jag sett, men den gjordes för att fylla upp tomrummet på en stor grå vägg och hastades ihop på typ 15 min. Det som är i nederdelen är bladsilver. Har funderat på att köpa en riktig tavla istället, men inte kommit mig för att göra det än. 

De andra två på bilden hänger i vardagsrummet och var också hastverk för att få nåt som passade på vår fondvägg. Den smala, långa, som det står "Love" på har även text i rött under, med upphöjda bokstäver och jag tror att jag valde att skriva "Det vackraste jag vet är att se dig när du sover" eller nån annan rad ur samma låt. 

Jag ska inte sluta mitt vanliga jobb för att bli konstnär! Jag gör det bara för att fördriva tid eller fylla ut nån vägg som saknar nån färgklick...


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar