torsdag 16 februari 2012

Jobbar (kanske)

Var på jobbet lite tidigare än normalt (för mig) för att åka och hämta en bil och när det kvar klart körde jag in min egen lilla pärla i tvätthallen för att göra den lite fri från allt salt, slask och vägdamm...

Avfettnings- och rengöringsmedlet fick jag igång och sprutade på bilen. Vattnet visste jag också hur jag startade och jag hade bestämt för mig att det var så rejält tryck i slangen att man fick hålla emot ordentligt... jag ställde mig i en bra position för att kunna parera trycket, spände mig och när jag kände mig beredd tryckte jag ner handtaget på vattenmunstycket. Istället för att kastas bakåt höll jag på att falla framåt för trycket jag förväntade mig uteblev helt. Det kom en svag liten trist stråle som inte alls var intresserad av att tvätta bort medlet från min bil... Jag kämpade ett tag och hade även en svamp till min hjälp, men det blev bara värre än innan jag började.

Gick in och försökte tina upp mig själv och insåg att jag hade fått mer vatten på mig själv än på bilen och att jag idag behöver tvätta min jacka.

Fick hjälp sen när chefen kom... högtrycksmaskinen var tydligen inte igång och när han startade den kom det trycket jag hade förväntat mig och bilen spolades rent på nolltid. Jag dammsög även bilen invändigt och spolade av alla mattor, så nu är den lite renare än förut. Får göra ett nytt försök när det inte är -15 grader ute och allt riskerar att frysa sönder...

Har inte jättemycket att göra på kontoret idag, så när killarna balanserat mina däck smiter jag kanske hemåt och sitter hemma och jobbar istället. Ryggen/höften är fortfarande inte kompis med mig och vänster ben växlar i värme och känslighet så förmodligen ligger både ett blodkärl och en nerv i kläm någonstans.

Det är bara en månad kvar till vi åker till Irak nu!!

 

2 kommentarer:

  1. Dove är en av det få konventionella produkter som jag gillar och håret mår bra av, hade det varit ett annat märke är jag tveksam att jag tackat ja till kampanjen. Testade deras andra balsam i somras och det var inte alls lika bra.. hemligheten är såklart oljan.

    Blev också inbjuden till juicepressen och hade köpt den om jag kunnat men att leva på existensminimum tillåter inga såna utsvängningar tyvärr - älskar juice fast det är inte mycket sånt jag kan dricka för magen tyvärr men med en maskin kan man ju laborera i det oändliga :)

    Ser att du kommit en god bit på väg med viktminskningen, det glädjer mig, du är så duktig så fröken!

    Har viktminskningen inte påverkat din EDS nåt åt det positiva hållet?

    tack för omtanken. Kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Vet du vad, jag tänkte skicka några prover på balsamet till dig om jag bara kan få din adress? släng iväg ett mejl eller adda min msn msn@b3tty.com så fixar jag det.

    Men om du testar så använd deras schampo till jag tror det ger störst skillnad.

    Man tappar hår efter GBP men blir även hårets kvalité/utseende försämrat?

    Har aldrig riktigt greppat detta med EDS, men hur som helst hoppas jag dina besvär lindras med tiden för viktminskningen också. Win win liksom. Det här med att man jämt ska behöva härda ut börjar stå en upp i halsen, eller hur+ vetenskapen går framåt lika så forskningen och framställandet av mediciner, varför kan det inte göra det för ens egna åkommor? ;)

    Har inte skrivit öppet i bloggen om ekonomin för det känns så jobbigt men pga min bipolär har ekonomin rasat helt så har skuldsanering just nu och ja fyra år framåt. Dessutom är jag utförsäkrad och har lång rehabtid framför mig så det är lite svårt att se ljuset i tunneln alla gånger men jag försöker iaf.

    Du är så rar så det värmer i hjärtat. Att du finns och läser och kommenterar/stöder hjälper gott och väl. Vänner försvinner tyvärr när man blir för obekväm för dom, så det är inget jag har i överflöd precis.

    Just det ja, slängde upp en länk till dig häromdagen bland mina länkvänner, om du orkar och har lust får du gärna ändra namnet på länken till mig som du har, till B3tty i 4 nyanser av rosa - som är det nya namnet. Blev riktigt nöjd med det faktiskt.

    SvaraRadera