söndag 19 februari 2012

Mössa och manikyr

Igår jobbade jag några timmar och stannade sen förbi Dollarstore för att köpa lite tvättmedel och annat sånt "bra att ha"-grejs. Hittade även en mössa jag tyckte om - och köpte, men tycker jag ser ut som ett ollon med mössa på huvudet så risken finns att den blir liggande i klädkammaren utan att få se dagens ljus igen...

Valde dock att ha den på mig idag när jag var ute - och självklart valde jag vinterns varmaste dag då mössa var helt överflödigt och ingen annan vettig människa hade mössa på sig - klart jag ska välja en sån dag att se ut som ett ollon!


Åkte ut med återtagsbilen förut och sen tog jag en tur till Mariebergs köpcentrum. Köpte två par skor och bokade in mig på lite manikyr. Fransk manikyr, 45 minuter och en handmålad dekoration på en nagel... 150:- Som hittat! Det kan man ju faktiskt unna sig nån gång då och då, 20:- mindre om man vill ha lackat i bara en färg (inte franskt). 


Träffade även på en jättesöt liten tjej på skoaffären som pratade, bubblade och frågade massa frågor. Hennes mamma bad om ursäkt för flickan men det gjorde mig absolut inget - särskilt inte när hon mitt i alla frågor spontant säger "Jag tycker du är fin!"... Vet inte riktigt vad det är, men när en liten pojke/flicka så spontant ger komplimanger måste jag liksom tro det och ta till mig för de har inte lärt sig vara konstlade och säga saker bara för att "vara snälla" än. Svarade henne att hon också var väldigt fin, innan hennes mamma och pappa ryckte bort henne innan hon ens hunnit få på sig skorna tillbaka...

Nu - vila en stund, sen laga mat!

    

6 kommentarer:

  1. Svar på inlägget om Noka:

    Tack så himla mycket vännen. Vad glad jag blir.

    Har en fråga till dig, för att locka dig att vara med i tävlingar i min blogg, vad vill du kunna vinna?

    SvaraRadera
  2. Sv - Mmm.. jag gillar korvstråganoff. =) Mumsigt!

    SvaraRadera
  3. Suck vad trött jag är på att bevisa att jag inte är en dator var gång jag skall kommentera hos dig. Alltid samma visa ju...

    Kanske testar ditt fisktips någon gång fast utan senap då. Men just nu vågar jag inte sväva ut så stort. Små små steg i taget. =)

    SvaraRadera
  4. Tycfker också att du är fin men inte ser du då ut som något ollon inte...

    SvaraRadera
  5. Oh, läckert mönster på nageln!

    Oj, då har du inte haft det så lätt.
    Du är grymt stark som hört röster under så
    lång tid och ändå lyckats leva genom det hela.

    Skilsmässor är aldrig enkla, men skönt att dina
    föräldrar kunde sköta det på ett civiliserat sätt.

    Hör du röster idag, någon gång?

    SvaraRadera
  6. Ålder spelar inge roll i en sådan träff.
    Det är våra erfarenheter och psyke som
    räknas, inte utseende eller en siffra!

    SvaraRadera