torsdag 2 februari 2012

Opererat hjärnan?

Ibland funderar jag på om de passade på att operera hjärnan på mig samtidigt som de gjorde min gastric bypass. Andra verkar ha såna bekymmer med vad de ska äta, hur mycket och när - det har jag inte haft problem med ens dag 1 efter operationen. Det faller ju sig naturligt och känner man bara sin kropp och kan lyssna på den så har jag svårt att tro att det blir några problem. Eller så fungerar min hjärna annorlunda eller blev opererad samtidigt som magen...?

Blir lite förvånad över hur dåligt insatta en del som opereras är i hela processen. Kanske är det jag som överdrivit informationsinhämtningen innan, under och efter operationen för inget har kommit som en överraskning för mig, men jag har tyckt att det är bättre att sitta på kunskap än att stå där handfallen sen och inte veta vad man ska svara, göra eller tänka, när nåt eventuellt händer. Detta gjorde även att jag aldrig kände oro, vilket var väldigt skönt!


Jag kan även se - alltså se med ögonen - att jag gått ner i vikt när jag tittar i spegeln, men framför allt på foton. Jag är nöjd!!

  

4 kommentarer:

  1. Hallå! Håller du på att försvinna eller? 'tar fram förstoringsglaset*

    Föresten får du gärna hjälpa mig när det blir dags med att fiffla till någon form av meny för den första tiden efter op. (Lättlagat för mannen såvida jag inte får hemleverans av dig ;-) )

    Har fått tid till kirurtgens vampyravdelning.

    SvaraRadera
  2. Sv - Klart man får ha kassa matdagar ibland, bara inte ibland blir jämt. ;-)

    SvaraRadera
  3. Sv - Jodå, det synns att du gått ned massor. Det gör det även om jag tar av glasögonen och då ser jag bara konturer typ... Grattis!!

    SvaraRadera
  4. Sv - Jag känner mig också duktig när jag fyllt i blanketter men startstreckan dit är oftast aldeles för lång tyvärr. Jag tycker de flesta blanketter är jobbiga, men förnedringskassans är ju snudd på omöjliga. Det blir ju till och med fel då deras egen personal är med och hjälper till.

    SvaraRadera