söndag 26 februari 2012

Stekt anka

Dagens middag blev stekt ankbröst, rostade marinerade grönsaker och en balsamicosås med schalottenlök.


Förutom att det var fryst ankbröst, som absolut skulle smakat godare om det varit färskt, var det klart ätbart och anka är gott - men det visste jag sen innan... Första gången för gubben dock och han tyckte det var mycket gott! 

Grönsakerna (potatis, morot, broccoli, lök och paprika) marinerades med en blandning av olja, honung, senap, salt och peppar. De fick sen rostas långsamt i ugnen under tiden jag gjorde såsen och stekte ankbrösten. 

Nu är jag tyvärr sugen på nån efterrätt, men jag ska försöka stå emot... och... vi har ingen efterrätt som är klar att ätas så det innebär i så fall mer jobb för mig - men jag såg ett recept på citronpudding som jag funderade på att göra och det kanske skulle funka idag...?

  


1 kommentar: