söndag 26 februari 2012

Sorgliga alkoholkonsumenter

Förundras gång på gång över folks bekräftelsebehov eller behov att tala om precis allt de gör OCH igen, hur viktig alkoholen verkar vara i gemene mans liv...

Varje helg när man tittar på Facebook så läser man "Nu äre fäääääst!!!!", "Nu ska vi supa!" och liknande från alla håll och kanter. Jag tycker det är sorgligt! Fine, ta dig en öl - ta två, men när man skriver så på Facebook låter det som man närmar sig alkoholismen med stormsteg - det låter som man dricker alldeles för ofta och alldeles för mycket och det låter inte bra och ser definitivt inte bra ut!

Säger man nåt får man bara arga kommentarer tillbaka och i ett forum jag uttalade mig om folks alkoholkonsumtion efter en gastric bypass-operation höll jag på att bli halshuggen - men jag förstår fortfarande inte att man är så het på alkoholen att man inte kan vänta eller avstå längre än ett par veckor efter en stor och omfattande operation...

MEN det är inte bara de opererade som skriver utan folk i allmänhet och visst, var och en bestämmer över sitt eget liv och gör som de vill, men ibland önskar man att de tänkte till lite och kanske inte annonserade ut allt till allmänheten var och varannan helg och "skryter" med hur mycket de klarar dricka.

Sorgligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar