söndag 28 oktober 2012

Eid Mubarak

Den här helgen har gått i lugnets tecken. Började i fredags med ett fira Eid hos svärföräldrarna. Traditionell aprikosgryta med kött och kalkon serverades, men eftersom det inte är min favorit fanns det även kyckling.

Jag frågade om jag skulle åka hem och fixa mig först eftersom jag hade jeans och en hoodie på mig men enligt gubben behövdes det inte. Svärmor tyckte dock inte att det var det finaste hon sett mig i så hon försåg mig med en tunika istället. Lite roligt att vi kan ha samma storlek nu...

Lördagen bestod av min favoritsyssla - shopping som avslutades med sen lunch på Jensens Bøfhus.

Idag vaknade jag på tok för tidigt och insåg att det var ännu tidigare eftersom någon bestämt att klockan skulle ställas om. Katten kräktes och det var lika bra att gå upp. Virkade en mössa och planerade dagens matsedel...

Brunch: Omelett med bacon, lök och mozzarella toppat med paprika och gräslök.

Middag: Ugnsgrillad kyckling med ris och sås.

Nu: Soffhäng!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar