onsdag 29 augusti 2012

Ångestfritt klädval

Svärmor var så nyfiken på hur jag såg ut efter turen till Stockholm eftersom hennes son, min älskade man, hade talat om hur vacker jag var när jag kom hem och hur fin jag hade varit på de bilder jag visat honom, så jag åkte hem till henne igår för att ta en kopp te och visa upp mig lite.

Det första hon säger när jag kliver innanför dörren, vilt viftande med armen upp och ner, är: "Han sa att du var så snygg igår, vad har hänt idag då?!"

Ja, tack för den du, ska jag vända i dörren och åka hem igen eller? frågade jag leende. Hon hade nog tänkt att jag skulle komma i helt nya kläder och in trillade samma slashas som alltid i sina invanda jeansleggings, tröja och Converse-skor som sett sina bästa dagar (för längesen). Håret såg hon förändring på och även att jag var sminkad och det blev tummen upp...

Köpte mig ju den mineralfoundation jag blev rekommenderad igår och testade den idag. Fantastiskt lätt att använda och ett strålande resultat, så idag har det luktat eget skryt om min facebookstatus:


Utan ångest inför mitt klädval idag klev jag utanför dörren och åkte till jobbet... Mina nyinförskaffade skinny jeans, ett par boots med höga klackar, fixad i håret och en sminkning som ganska mycket liknade den som gjordes i måndags. Med lite träning ska jag nog få till det där med eyeliner och skit också! Ingen har sagt något taskigt till mig på jobbet, så helt illa kan det inte ha varit... Jag klev i och för sig in och låtsades som ingenting, att jag alltid sett ut och ser ut så här och började prata om jobb direkt, så det kanske förvillade... vad vet jag? 

Jag tror att jag på sikt ska investera i lite fler mineralprodukter från samma serie, men vi tar ett steg i taget - det kostar att ligga på topp märkte jag igår!

 

1 kommentar: