torsdag 30 augusti 2012

Planerna tar form

Sitter och fiffilurar lite på mitt "lilla" projekt... Jag tänker nog laga mig genom "God mat på kort". Det är ganska många recept, uppdelat i flera olika kategorier, men vissa blir kanske lagade tillsammans - en ur kötträttskategorin tillsammans med en ur tillbehörskategorin exempelvis... eller ska jag göra dem bara rakt av, rakt igenom hela lådan - ett kort i taget? Då blir det tillbehör, endast, vissa dagar, men det gör kanske inget...

Tanken är att laga, ta kort, smaka, förklara smakerna, sätta betyg och dela med mig av recept och hur man gör.

Jag kan inte ta ansvar för och stå till svars för namnen på rätterna, som idag inte är särskilt diplomatiska och rumsrena - samlingen är ju från, gissningsvis, 40-, 50-talet och då hade man ett annat sätt att prata på och tillhörde man de "lite finare familjerna" var det säkert okej att kalla folk nedsättande saker.

Imorgon ska jag till Värmland och hämta en bil. En bil som fungerar tillräckligt bra för att ta en tur till mamma hoppas jag, men det återstår att se...

 

3 kommentarer:

  1. Spännande! Den resan ser jag fram emot!

    Har du vägarna mot sthlm runt den 6/8 eller 11/8 så hör av dig.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att få följa med på denna resa genom alla korten. Gör som du själv tycker är bäst, vill du lägga upp enbart tillbehör vissa dagar så är det helt okey för mig. Jag kommer följa med hur du än lägger upp det. Gissar också att boxen är från de åren du skriver. Jag säger fortfarande negerboll och negerkyssar, när tom vissa de mörkhyade tycker detta är larvigt att byta namn på dessa godsaker. Tycker det är att gå till överdrift, men jag är inte rasist för det.

    SvaraRadera