söndag 2 september 2012

Uppenbart pingla

Åh, vad jag skulle vilja få 50 000:- att köpa en helt ny garderob för - för alla årstider, inkl skor, väskor och accessoarer. Har insett att jag behöver allt från underkläder till ytterkläder. Stod igår kväll och provade de kläder jag har och mycket sitter inte längre bra... det är för stort eller på annat sätt tokigt.

Var inne på KappAhl idag och såg en snygg topp som satt fantastiskt bra, men det var lång kö och snålheten tog överhanden.


Åkte hem tomhänt och lagade istället mat. Igår gjorde jag kurdisk kebab, men som den snåla människa jag är ville jag inte dela med mig till maken, så de få bitar som är kvar är bara mina och istället gjorde jag en köttfärssås/röra lite baserat på samma ingredienser som till kebaben och till det blev det ris och sallad. Jag åt också av det och det blev förvånansvärt bra.

Nu sitter jag och gottar mig med ett glas vitt vin och lite kladdkaka med vaniljgrädde och hallon. Det är ju fortfarande helg... några timmar till, så jag försöker ta vara på det. (Detta är mitt tredje glas vin på över ett års tid, så ingen fara att jag byter ett matmissbruk mot alkohol. Just saying...)


Till veckan ska jag till labb och fixa blodprover inför min 1 års kontroll efter operationen. Måste komma ihåg att ringa Sahlgrenska också och påminna om att uppföljningen görs per telefon. Tycker det känns onödigt att åka ner till Göteborg när jag inte har några problem och de tidigare uppföljningarna varit ett par snabba frågor och klart på typ 5 minuter. Jag förlorar en hel arbetsdag på att åka ner, så telefon är att föredra även denna gången - det har ju inte varit något problem vid tidigare tillfällen, bara jag säger till... Ska väga och mäta mig samma dag bara så de får färska uppgifter.

Bilder kan de ju få se i tidningen sen *ler*...

Jag måste bara få avsluta med att säga: Jag är förbannat snygg! (om jag bara lägger manken till). Det insåg jag idag - jag är en riktig liten pingla! 

  

1 kommentar: