måndag 17 september 2012

Vem lär dem??

Än en gång får jag anledning att fundera - tar fäder undan sina söner för att lära dem livets väsentligheter...? Som - hur man letar som en man!

Mannen frågar: Var har vi sytråd?
Kvinnan svarar: I andra lådan i byrån i hallen.
Mannen går till byrån (för till hallen hittar han), tittar på den, ser förbryllad ut, öppnar på måfå en låda (kan bli andra, kan bli en annan), tittar ner, stänger lådan och säger: Nej! Det finns inte här!

Kvinnan slutar upp med det hon gör, stegar dit, öppnar andra lådan, lyfter på reklambladet som tryckts ner där i ett försök till haststädning. Tittelitut! Sytråd!

Mannen tittar förvånat som om hon trollat fram en kruka guld ur ändalykten och muttrar nåt om att den nyss inte var där...

Tar fäder undan sönerna för att förklara att man inte behöver leta - att hoppar inte det man söker fram och skriker "HÄR ÄR JAG!" säger man bara "Jag hittar inte!" så kommer nån annan och plockar fram det??

Märkligt! Högst märkligt!!

(Ungefär lika märkligt som att en man letar efter sytråden...)

4 kommentarer:

  1. ha ha ha den var superbra! Får jag sno den till min blogg?

    SvaraRadera
  2. ha ha ha den var superbra! Får jag sno den till min blogg?

    SvaraRadera
  3. ha ha ha den var superbra! Får jag sno den till min blogg?

    SvaraRadera
  4. Höhö, håller med... Verkligen konstigt men precis så är det ju!

    SvaraRadera