tisdag 4 september 2012

Kontrollbesiktning

Lite senare än vanligt sitter jag nu på kontoret. Var på provtagning inför min 1-års kontroll.

5 rör i olika glada färger alla fyllda med friskt rött blod (hoppas jag).


Köpte förresten toppen jag såg på KappAhl igår. Fick 20% på den så den kostade bara 159:- och gubben var med och godkände... hur det såg ut alltså - inte köpet som sådant. Satte den på mig idag och trots att jag ser överskottshuden som hänger som ett lastbilsdäck runt midjan skyndade jag mig ut genom dörren för att inte hinna byta till något annat... så nu sitter jag på jobbet i min nya topp och ingen har sagt något taskigt - än...


Har även insett idag att jag tidigare gått och tänkt "Varför tittar den där personen så på mig - har jag nåt i ansiktet? Sitter kläderna fel så tuttarna syns? Har det fastnat toapapper i byxlinningen så jag går runt med en svans? Eller är jag bara så anskrämlig att folk måste glo på mig som värsta Quasimodo?"

Idag mötte jag några, både manliga och kvinnliga personer, som tittade, log eller till och med vände sig om. Istället för att då vända mig om och känna så jag inte hade en toapapperssvans eller titta ner för att kolla tuttisarna så tänkte jag bara "Ja, titta ni bara - det har jag själv också gjort och idag är jag ta mig tusan nöjd med mitt utseende! Jag förstår att ni ler för att jag är behaglig att titta på och inte för att jag har en stor klutt chokladkräm mitt i fejjan."

Låter man alldeles för ego när man erkänner sånt? Är det lite Kissie-/Widerstedt-varning på mig då? För då lovar jag att jag ska sluta alldeles omgående! 

 

1 kommentar:

  1. Absolut inge fel med det! :) VAD ROLIGT och skönt för dig att du faktist kan känna så!:)Det är det inte alla som kan, tyvärr :(Kram på dig./Therese.

    SvaraRadera