tisdag 11 september 2012

Med beröm godkänd

Hade idag min 1 års kontroll. Prover hade lämnats förra veckan och det fanns inget att anmärka på, på något av proverna. Allt såg tipp topp ut och till och med sköterskan lät förvånad över hur bra allt gått för mig och hur fina prover jag hade...

Hon skulle skicka hem papper som jag får ge till min privatläkare så han får sköta fortsatt utskrivning av järn-, B12- och kalktabletter och informeras om ingreppet, eventuella faror som kan hägra efter och... ja, sånt som en läkare kan behöva. Hon skulle även skicka med blankett så jag kunde beställa hem avdelningsjournalen och en epikris från operationen.

I alla fall... alla prover var fina, jag mår bra, har inga problem (som härrör till operationen), kan äta allt och hade inte ens behov av att prata med dietisten.

Imorgon lägger jag upp bilder som jämför kroppen idag mot för 1 år sen. Lite spänd själv faktiskt! Jag ser ju och känner skillnad och blir nästan mållös när jag tittar på gamla bilder, men har inte tagit några helkroppsbilder på länge, men imorgon ska kameran riggas och jag poserar väl (som vanligt) framför toadörren för de obligatoriska helkroppsbilderna.

 

1 kommentar:

  1. Epikris?? Jag har bett om kopior på journalen och de skulle skickas hem... Fick recept på järntabletter som är i kapslar i stället efersom jag har svårt för tabletter och så kalktabletter som är tugtabletter i stället. Vist, ok.. måste ta två tabletter men då får det bli så....

    Hann precis fia två bilder innanm jag hämtades av tai för att åka till sthlm. En där magen synns å en med kläder. Med tiden kanske de med kläder kommer upp i bloggen ör att ha ngt att jämföra med.... Vi ¨år se...

    SvaraRadera