söndag 16 september 2012

Middagsfiasko?

Idag blev maten ett experiment - i huvudet lät det som en bra idé och jag hade en klar uppfattning om hur smaken skulle bli. Blev den så? Nope! Jag blev missnöjd... maken blev nöjd! 

Missförstå mig rätt... det var helt klart ätbart, men den smaken jag hade tänkt mig skulle vara framträdande var det inte... besvikelse! 

Det blev en helt vanlig sallad med fetaost, citronolivolja, färskpressad citron, salt och peppar. Kycklinglåren var fyllda (under skinnet) med en blandning av paprika, vitlök, fetaost, örter och lite smör. Kycklingen grillades i stekpåse i ugnen och skyn blev en sås och sen fick de ligga kvar en stund utan stekpåsen för att få lite mer färg på skinnet. 

Ska jag göra om detta experimentet blir det nog med en annan blandning som fyllning. Fetaost, purjolök, lite knaperstekt bacon och paprika kanske? Tror det skulle passa bättre ihop med kycklingen och mina smaklökar. 


Har legat hela dagen idag också och skulle helst fortsätta med det i några dagar till, men jag har bokat in ett möte med sen lunch imorgon eftermiddag så det är väl bara att pallra sig upp, göra sig i ordning, försöka se pigg ut och gå till jobbet. Fryser och svettas om vartannat, magen är lite upp och ner, huvudet är tungt och jag är trött som en tok - något är på gång i kroppen... 

Imorgon ska jag dessutom shoppa en sak till mig själv!

  

2 kommentarer:

  1. Wow, så många tävlande du fått nu... =) Kul =) Såg att din tävling också finns med här: http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/09/16/godis-199/

    SvaraRadera