lördag 29 september 2012

Flickrumsfunderingar

Igår låg jag i min gamla säng och funderade... Det är något speciellt med att sova i sitt gamla flickrum... en magiskt känsla med de förhoppningar och drömmar man hade nästan vibrerande i väggarna. Faktum är att sängen är lika stor och jag hade "lyxen" att ha en dubbelsäng redan då, men faktum är också att om den en gång i tiden var bekväm har den bekvämligheten för längesen passerat sitt bäst före-datum.

Jag hade ju också lyxen att vara enda hemmaboende barnet och fick fritt förfoga över övervåningen med möblerbar hall, sovrum och vardagsrum. Ett antal dödsfall senare är endast sovrummet ledigt, övriga delar tas upp av saker från diverse dödsbon.

Samvetet säger: "RENSA!", men latmasken säger: "...vänta lite..."

Tyvärr har moderns hus blivit en förvaringsplats för saker från flera hushåll som hon varken har haft något med att göra eller, för den delen, vill ha med att göra egentligen, men hon är snäll och låter oss ställa allt hos henne. "Jag använder ju ändå inte övervåningen... eller källaren..."

Idag firar jag födelsedag och varit på shoppingtur med syster, ätit irakisk kolgrillskebab med maken, tagit ett glas vitt och en bit Budapesttårta med hallon som jag gjorde tidigare.

Nu funderar jag på om jag är sugen på ostkrokarna som ligger i köket... eller om det bara är inbillning.

Let's find out!

Just det ja! Jag möttes av en nyplockad ros på bordet imorse, som motti varit ute i regnet och plockat från en av sina morsdagsrosor...






  

4 kommentarer:

  1. Ops fyller du år? Ett stort grattis i sådana fall!!!! Sen heter de ostbågar inte ostkrokar. OLW hade tom en tävling om namnet för ett år sen och ostbågarna vann stort.Den enda jag hört använda detta namn ostkrokar innan är Maria Montazami och nu du då :-)

    SvaraRadera
  2. Ops fyller du år? Ett stort grattis i sådana fall!!!! Sen heter de ostbågar inte ostkrokar. OLW hade tom en tävling om namnet för ett år sen och ostbågarna vann stort.Den enda jag hört använda detta namn ostkrokar innan är Maria Montazami och nu du då :-)

    SvaraRadera
  3. Ops fyller du år? Ett stort grattis i sådana fall!!!! Sen heter de ostbågar inte ostkrokar. OLW hade tom en tävling om namnet för ett år sen och ostbågarna vann stort.Den enda jag hört använda detta namn ostkrokar innan är Maria Montazami och nu du då :-)

    SvaraRadera
  4. Ops fyller du år? Ett stort grattis i sådana fall!!!! Sen heter de ostbågar inte ostkrokar. OLW hade tom en tävling om namnet för ett år sen och ostbågarna vann stort.Den enda jag hört använda detta namn ostkrokar innan är Maria Montazami och nu du då :-)

    SvaraRadera