lördag 8 september 2012

Polkapojkarna vinner mitt hjärta

Igår var jag med jobbet på återtagstur och på vägen tillbaka stannade vi till på Brunneby Musteri för att äta lite och titta i deras gårdsbutik.

Jag valde Viltfärsbiff med kokt potatis, lingon, sparris och sås - det var som en liten bit av himmelen hade date i min mun...


Självklart orkade jag inte lämna gårdsbutiken tomhänt. Det fanns så himla mycket att välja på, men jag kände att jag måste begränsa mig och valde därför att koncentrera mig på det jag kände, för stunden, att jag helst av allt ville ha...

Det blev Hallonfudge för det lät spännande, även om jag normalt sett inte gillar konsistensen på fudge - hallon är väl alltid gott! Vi provsmakade nu på kvällen och... hm... ja, jag kände väl inte att detta var en favorit kanske, men gubben gillade dem. De var lite för "fudgiga" för mig.


Sen valde jag Mjuk Polkakola och Sega Salmiakkolor från Polkapojkarna. Helt sjukt goda!! Salmiakkolorna vet jag inte ens hur jag ska beskriva - en fullkomlig munorgasm helt enkelt! De har garanterat vunnit en kund till i mig, kan jag lova... Polkakolan var en perfekt balans mellan gräddig kola och pepparmintssmaken från polkagrisar. Båda påsarna ligger högt upp i skåpet för att inte gubben ska komma åt dem när jag inte ser - de här är mina! De är ganska mäktiga, särskilt om man är GBP-opererad, så en av varje räcker långt och påsen räcker mycket längre...

På Polkakolorna var det omslutande glättade pappret felvänt så den glättiga sidan satt inte mot kolan och fastnade därför. När jag påtalade detta för Polkapojkarna fick jag snabbt svar via mail att det självklart inte skulle vara så utan troligtvis hade blivit ett mänskligt missöde i produktionen och att de skulle kompensera mig. Det, mina vänner, det är service det! 

Bara för det har jag tänkt dela med mig till mina läsare så snart jag har en ny påse i min ägo. Det blir en tävling där du kan vinna Polkapojkarnas kola - dela med en kär vän eller behåll dem bara för dig själv, det avgör du själv. Ett tips - håll utkik efter gottistävlingen inom kort!

Orkar du inte vänta och hoppas på turen så kan du beställa egna kolor från Polkapojkarna.


  

1 kommentar:

  1. Åhå! Då måste jag ju hålla koll ju =)

    Den dära maten du... Den lät ljuvligt god...

    SvaraRadera