tisdag 25 september 2012

Höstrugg

Nu kom jag ihåg varför det suger lite att ha kontoret ute på en gård på landet när hösten och vintern kommer... Det blir svinkallt! Jag har satt på luftvärmepumpen på 28 grader och en tjock filt över benen, ändå är det som att kylan hunnit krypa in i märgen på mig. Så fort det blåser lite ute far vindarna genom alla springor i huset och luftvärmepumpen blir tämligen meningslös och filten nästan fladdrar i vinden (lite överdrivet, men bara lite).

Vill egentligen bara åka hem när det blir så här kyligt och nej, den här frusenheten har inte kommit med viktminskningen. Det har varit exakt lika ruggigt varje höst och vinter sen jag började här för ca 5 år sen.

Helst av allt vill jag lägga mig i soffan en liten stund och ta en powernap, med filten över mig... men det ser väl inte okej ut att ligga och snarka på sin arbetsplats, antar jag. Är ju inte ensam idag, så jag kanske skulle satsa på att äta min lunch istället.

Jag och min filt ska fortsätta vårt lilla förhållande nu... jag gissar att vi inte kommer göra slut förrän i mars/april nån gång.

 

1 kommentar:

  1. Låter burr juh!!

    Såg att du är länkad på sidan nu... http://falkopingsevent.blogspot.se/p/gastlista.html

    SvaraRadera