lördag 25 augusti 2012

Funderar på "Projekt Matlagning"

Jag hittade för en tid sen en gammal receptsamling - God mat på kort. Det är receptkort i en låda, fint uppdelade i olika kategorier och jag uppskattar att den är från 40-50-talet, baserat på språket som används och ingredienserna.

Jag funderar på att göra en "Julie & Julia" och laga mig genom hela samlingen. Tror det finns en del guldkorn bland recepten, rätter som glömts bort, råvaror man kanske i te använder så mycket idag, spännande kombinationer. Det skulle vara lite roligt att starta ett sånt projekt och kanske ha en separat blogg om det där man även lägger ut recepten, om intresse finns.

Vad tror ni? Skulle det vara nåt? Är det kanske överambitiöst att ta sig an nåt sånt? Roligt?

Jag skulle kanske inte tvinga mig själv en rätt varje dag, men att jag har en deadline på ett år exempelvis...

Skulle ni följa med på en sån "resa"?

3 kommentarer:

  1. Jag följer med. Jag är själv jättesugen på den där boxen!

    SvaraRadera
  2. Jepp, jag följer med på resan. Men varför en blogg till. Går det inte att skapa kategorier för det i denna blogg? Oavsett hur du gör så vill jag ha adress. =)

    Sett ett betyg på maten också och skriv en kommentyar eller två om vad du själv tycker om just den måltiden etc. =)

    SvaraRadera