torsdag 23 augusti 2012

Uppdatering

Jag är lite dålig på att uppdatera här just nu känner jag... och kan inte lova att jag ska bättra mig, men jag lovar att försöka. Ibland finns helt enkelt inte inspirationen och viljan att skriva bara och då är det ju lika bra att låta bli så det inte bara blir "utfyllnadsinlägg".

Svärmor åkte ambulans till sjukhuset härom dagen och jag åkte sen dit och stannade med henne till efter midnatt då det bestämdes att hon skulle stanna kvar och hon blev kvar i två nätter, men har idag fått komma hem. Hon har fått en av GBP-opererades vanliga bekymmer - gallsten. Det kom väldigt hastigt på och hon trodde hon skulle dö så ont fick hon och det har idag bestämts att hon ska opereras, men de vill planera in det och inte behöva göra det akut när man mår som sämst. Skönt att det inte var något allvarligare i alla fall och att hon är hemma igen.

Min mamma avslutar imorgon sin andra vecka av behandling och än så länge mår hon bra. Jag håller tummarna att det fortsätter så och att det inte blir värre än det är idag... Hon är dessutom jätteduktig och har inte rökt sen 11 augusti och jag håller tummarna även där att det var hennes absolut sista cigarett och att hon aldrig börjar med den ovanan igen!

Jag har förberett för måndagens äventyr - omstylningen med inslag av GBP-prat och kanske lite info om EDS om de tycker att det passar att ta med en liten sväng om det också. Har pratat med både reportern och stylisten under veckan, skickat mina mått, lite nytagna bilder (även om de inte var bra, men det syntes förmodligen att jag är i desperat behov av deras hjälp), pratat om vad jag gillar för kläder, färger osv. Tre olika ensembler ska fotas och jag ska väl stylas på tre olika sätt då också, förmodar jag... olika frisyrer och kanske olika sminkningar. Min kamera ska följa med så de kan ta några bilder "behind the scenes" åt mig och som jag kanske kan lägga ut här på bloggen också. 

Imorgon ska jag på morgonmöte igen. Det handlar om ett tredje jobb för min del, eller att min arbetsplats hyr ut mig som konsult åt det här företaget. Det kommer oavsett bli spännande och roligt. Samma sysslor som jag redan har idag, men jag får vara med och "utveckla" deras företag lite, komma med tips och råd, använda min erfarenhet. Så förutom mitt ordinarie jobb som inkassohandläggare/återtagare och mitt extrajobb på bageriet ska jag nu jobba/konsulta åt ett annat finansbolag och hjälpa dem med deras handläggning och uppbyggnad av verksamheten. Tur att man är effektiv när man jobbar så man hinner med allt och inte tycker dygnet har för få timmar...

På lördag ska jag till Karlstad. Då blir det bagerijobb några timmar, men innan det ska jag åka förbi hos en vän och fika och babbla lite... har även lite Halwa som jag tänkte hon skulle få eftersom jag vet att hon tycker om det. Tyvärr är det inte min favoritsort, men den här är också god - men favoriten, som inte går att hitta i Sverige, ens hos de som importerar liknande varor, är mycket mjukare, segare och lite som kola. Den får hon testa när någon som åker till Kurdistan är villig att ta med en låda hem till mig...


På jobbet har vi fått en in en "leksak". Chefen sa till mig att komma ut och titta och prova denna lilla tingest och först skulle han visa hur det gick till. Han spände fast sig och drog iväg så gruset sprutade, sladdade runt både på gården och bondens åker innan han avslutade med att komma och göra en bredsladd rakt mot oss så både vi och alla bilar blev blästrade av allt grus som sprutade.

Sen skulle dansken och jag testa. Han körde och jag satt bredvid. Kan säga så här... mitt hjärta hoppade upp i halsgropen, jag höll på att kissa på mig, började nästan gråta och skrek hela tiden att jag inte ville mer, att han skulle stanna, att jag inte åker annat än "Farfars-bilarna" på tivolin och att detta inte var roligt!!!! Han bara skrattade och hade hur roligt som helst. Det gick för fort för mig och jag hade ingen som helst kontroll på situationen och det gillar jag inte! När han väl släppte av mig bestämde jag att det var en helvetesmaskin och att jag INTE skulle provköra den själv! Han drog iväg och sladdade runt i säker 15 minuter innan han kom in och sken som ett barn på julafton - tönt-dansk! För mig tog det säkert 1 timme innan hjärtat vandrat ner tillbaka till sin normala plats och jag inte kände som jag vibrerade och skakade längre... 

Jag är för gammal för såna lekar!!


Fick hem ett paket med lite skönhetsprodukter härom dagen också och som bonus fick jag med denna mask. Anti-aggression och Anti-asphyxiation...??? Vad ska den göra?! För den som inte vet vad "asphyxiation" är så betyder det allvarlig syrebrist/död genom kvävning. 

Ska jag bli mindre aggressiv av den och inte vilja strypa den jag är arg på? Eller ska jag smeta in den jag är arg på med den här masken för att minska min ilska och låta masken skydda personen så den inte dör genom kvävning? Tänkte också att den kanske gav ansiktet en "botox-feeling" så eventuella rynkor slätades ut och man inte kunde rynka ihop pannan och se arg ut... Testade enligt instruktionerna, men linjerna och rynkorna fanns kvar och jag kunde se minst lika arg ut efter... inte tog den bort aggressionerna, men den luktade gott så jag vet inte riktigt vad jag ska ha den till. Tyckte i alla fall att den hade lite roligt namn/beskrivning...


Nu är det snart dags att gå och lägga sig och hoppas på att vårt vita lilla spöke/terroristen/bebisen/Albin inte upprepar det han gjort varje natt de senaste nätterna - sätter sig på utsidan av vår stängda sovrumsdörr, krafsar lite lätt och ropar "mamma" genom springan mellan golvet och dörren och sen blir helt rabiat och krafsar på dörren som en galen furie och gråter samtidigt efter uppmärksamhet. Struntar man i honom och försöker fortsätta sova (vilket är omöjligt i det här fallet) fortsätter han oupphörligt. Släpper man in honom i sovrummet trampar han runt, runt, pussas, slickar på fötterna och händerna innan han till slut, efter många om och men, bökar ner sig och lägger sig, brer ut sig som om han äger sängen och jag blir liggande ute på kanten och sover minst lika dåligt som om han står och krafsar på dörren. 

Katter är underliga varelser!

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar