tisdag 28 augusti 2012

BTS

Igår var jag i Stockholm för att stylas om. Är inte säker på att jag får lägga ut bilder än så det blir bara några få "behind the scene"-bilder på förberedelserna...

Det var hemskt roligt att bli ompysslad en hel dag och att ALLT handlade om mig, bara mig, och ingen annan.

Det klipptes. Det tonades. Det sminkades och kläddes. Det posades och fotograferades.

"Vänd dig lite häråt. Ta ner hakan lite. Sträck ut halsen. Vrid benet däråt. Och LE!!!" Det sista hade jag väl mest problem med eftersom jag dels inte gillar när tänderna syns, av någon outgrundlig anledning eftersom jag har perfekt raka och vita tänder, och dels inte gillar mitt utseende i ansiktet när jag ler/skrattar.

De riktiga bilderna som fotografen tog kommer senare när tidningen är klar.










Jag fick med mig massa tips för hår och hud - hur jag ska sminka mig och vad jag kan göra med håret och hur det ska skötas. Jag ska exempelvis inte tvätta håret mer än kanske 2 gånger/vecka (med schampo alltså, självklart får jag duscha så jag inte luktar stinkfis). Jag provade kläder som jag förmodligen inte skulle kommit på tanken att testa annars och ett par jeans letades fram som funkade himla bra faktiskt. Så bra att jag åkte och köpte ett par idag (av en snarlik modell i samma serie) och förmodligen köper ett par till, exakt som de jag hade på plåtningen.


Det här härliga gänget var det som pysslade med mig hela dagen... Peter Knutsson (fotograf), Hedvik Andér (stylist), Heléne Hagman (frisör & makeup) och Kersti Byström (reporter). Sänder ännu ett stort tack för en trevlig dag även om jag kanske var svårflörtad och gick passgång *ler*


Åkte idag till Marieberg och införskaffade Iduns mineralfoundation och det schampo, balsam och spray som Heléne rekommenderade mig. Gick även in på KappAhl och köpte mig ett par jeans, en modell med normal midja och skinny legs. Från att ha haft storlek 54, till att idag köpt storlek 40 med skinny legs! De ska jag ha till jobbet imorgon och känna mig stolt över mina bedrifter... 

  

1 kommentar:

  1. Vilket jobb du har gjort, och vilken häftig grej du har varit med om....Jag var oxå in på kapphal o shoppade loss igår, hade strl 46/48 när jag började min viktresa, är oxå nere i 40 nu...ha det gött...kram. cissi

    SvaraRadera