torsdag 9 augusti 2012

Kläm på stjärten

Försöker tömma iPhonen på liter bilder och hittade några från semester som jag tänkte dela med mig av...

Vi blev bjudna på middag på sista hotellet och innan maten kom fick man nybakat bröd och olivolja med timjan. Det ena brödet var det oregano, sesamfrön, flingsalt och nån mer krydda på och det var hur gott som helst att doppa i oljan, men oljan satte lite fart på magen - gjorde inget i och för sig för det blev mer plats för maten då...


Eftersom de bjöd lyxade vi till det med lite efterrätt också. Gubben tog en cheesecake och jag tog tre sorters sorbet med färska jordgubbar. Det var ananassorbet, hallonsorbet och citronsorbet och de var supergoda! Jättemycket smak på dem och man kände verkligen fruktsmakerna...


Det fanns ju jacuzzi som jag låg och plaskade i när gubben tränade och fick massage. Lagomt varmt och det var härligt för ryggen att sitta i jetstrålarna och får hydromassage. Hade ju ingen baddräkt med mig så vi stannade vid affären och tittade, men alla baddräkter såg så underliga ut i designen så det blev ett linne och ett par boxertrosor - det gick det med!



Vi hittade en skylt... Gubben klämde och klämde på mig men inget hände och ingen service kom...?! Undrar om de verkligen menade "buttom"? Misstänker att detta inte var den enda skylten av samma sort i stan - humor för mig som är lite torr i alla fall!


  

2 kommentarer:

  1. SV; tack för alla tips! jensen's åt vi på sist när mamma och svärmor var här så det är inte aktuellt igen. har hört talas om några av tipsen så jag ska kolla upp med sambon vad han tycker vi ska bjuda på :)

    SvaraRadera
  2. sv - Tyvärr verkar inte Samres vara speciellt sammarbetsvilliga här. :-( De säger hela tiden att de inte kan göra något. Men det känns mera som att de inte riktigt vill, att de tycker det är för besvärligt.

    SvaraRadera