måndag 5 november 2012

Allergisk reaktion

Igår, efter intaget av kvällsmedicinen, råkade jag ut för en, minst sagt, kraftig allergisk reaktion. Handflatorna brann som eldar och kliade helt vansinnigt mycket, ansiktet blev så mörkt rött att det nästan såg lila ut och bål och rygg blev väldigt rödflammiga. Mycket obehagligt! Andningen förblev oförändrad så jag såg ingen mening med att åka till akuten. Det gick ju över av sig själv efter ett tag.

Idag kände jag tendenser till en reaktion till, men det blev inte alls lika kraftigt. Kliade bara lite i händerna och huden blev rödflammig.

Varför vet jag ej... Funderar på om det kan vara en kombination av järntabletten och smärtstillande eller Pistagenötterna jag åt i kombination med medicinen. Nåt annat kan jag inte komma på som skulle vara annorlunda mot andra kvällar.

Har aldrig reagerat mot några nötter tidigare, men vem vet...?

Hoppas jag känner mig piggare imorgon bitti än jag gjorde när jag vaknade idag, för vi ska iväg och hämta bil... vilket betyder att jag ska köra flera timmar och då måste man vara i form, för sina medtrafikanters skull.


1 kommentar:

  1. Jadu.... Kan vara nötterna men kan likaväl vara järnet... Tycker nog ändå att du bör prata med en läkare....

    Hoppas nu att Falköping itt blir inställt... Vill ju träffa dig ju... =)

    SvaraRadera