onsdag 7 november 2012

Eventet avblåst

Falköpings eventet jag var inbokad på 1 december är avblåst, tyvärr. Tur att jag inte hunnit betala än...

Tycker att de som höll i eventet kunde kostat på sig att skicka ut ett mail till de inbokade och upplysa om att det blivit ändrat till en annan helg, annan plats, annat innehåll och pris. Nu fick jag läsa om det på Facebook och det hade jag inte gjort i normala fall eftersom jag inte brukar tacka "ja" till olika inbjudningar till grupper och händelser... Finns kanske fler som mig som inte "gillar" och "accepterar" alla sidor de ser och blir inbjudna till och då ser man inte statusuppdateringarna som görs och man går miste om information.

Nej... det hade kunnat skötas snyggare från arrangörens sida - men visst förstår jag att det är svårt att få ihop det med för få anmälningar, men gör om - gör rätt!

Hade sett fram mot en helg borta från hemmet, men nu blev det inte så.

Mailade arrangören att jag tycker att ett mail kunde gått ut till bokade, men känner inte som att responsen jag fick var särskilt trevlig, så nu tackar jag för mig och önskar dem lycka till!

Jag var med och arrangerade Hammarö Hamnfestival och Equality Line Horse Show för några år sen - antal besökare var över 10 000 och restauranger, barer, beställningar, personal för hela eventet, kontakt med myndigheter, fixa meny för VIP-tält och annat låg bland annat på mitt ansvar. Har man åtagit sig något får man se till att ro iland det också. Jag jobbade dygnet runt i flera veckor innan och förberedde i månader. Under veckan tillställningen var sov jag på platsen några få timmar/dygn och var tillgänglig hela tiden. Visst - det är mycket jobb att rodda ihop något bra, men det går och det går inte att skylla ifrån sig på olika omständigheter, för har man tid att sitta och skriva massa inlägg på Facebook så hade man hunnit skicka ett mail också lika gärna.

Får väl tacka ja till något annat event istället, vid något annat tillfälle. De inbjudningar jag fått tidigare har inte inneburit någon kostnad för mig - vilket detta gjorde (på fler än ett sätt).

 

2 kommentarer:

  1. Har inte heller blivit särskilt trevligt bemött nu efter att de helt plötsligt ändrade om allt...

    SvaraRadera
  2. Ja, men precis. Ska man ordna något så ska man ro det i land.
    Vi hade ju bloggträff hemma hos mig för gbp opererade. Det kostade 150 kr och då fick man ta med egen dricka. Vi ville inte göra det dyrt och påkostat för att folk skulle kunna komma och att det inte skulle bli för mycket avbokningar. Ska man fixa något så ska man göra det i rätt prisklass. Man kan ju ha undersökning innan vad folk är villiga att betala med tanke på att de reser långt och ska ordna boende. Dessutom är det viktigt med bra bemötande.

    SvaraRadera