torsdag 15 november 2012

Helkväll i huvudstaden

Tåget vi skulle med, men inte köpt biljetter till, skulle gå kl 14.09. Svärmor skulle köra oss så vi slapp ställa bilen på järnvägsstationen över natten. Hon är inte van med automatväxlad bil så med 25 min kvar tyckte hon att det var en bra idé att fräscha upp sina kunskaper - med varierande resultat.

Vi kom fram i grevens tid och fick två biljetter till ett tåg som saknade en vagn "på grund av vagnbrist" och som kom fram för sent - SJ i ett nötskal...

Hotellet, Clarion Sign, hittade vi ganska lätt och blev inkvarterade i ett mycket behagligt rum på Alvar Aalto-våningen. Slappade en stund med Simpsons Tapped Out innan vi gav oss ut på matjakt.

Jag förstod relativt snart att mitt val av skor kunde varit mer genomtänkt. Att knalla runt flera kilometer i stövlar med ganska höga klackar må vara snyggt men inte smart! (Vilket nu en blåsa på hälen påminner om.)

Lotten gällande mat föll på Café Milano nära Berzelii Park. Italienskt och vi tog en varsin Pasta alla Franco och delade sen på en chokladfondant med jordgubbssallad innan vi styrde kosa mot Chinateatern och kvällens huvudnummer - Gabriel Inglesias.

Showen började kl 20 och höll på i nästan FYRA timmar!! Helt underbart och fantastiskt roligt! Massa nytt material och några gamla favoriter... Ni som missde det - MISSADE det!!

Nu är vi tillbaka på hotellrummet och ska sova några timmar innan vi får det bästa med hotellvistelser - frukostbuffén. Jag äter inte så mycket längre men att få möjligheten att välja, smaka OCH slippa plocka bort allt - det, mina vänner, är superlyx för mig!

2 kommentarer:

  1. Så pasta fungerar för dig... Lyx! Ris fungerar bättre för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har det nog lite "lyxigare" än andra eftersom jag kan äta allt utan problem och smaken är inte det minsta förändrad heller. Är inte jätteförtjust i pasta (har aldrig varit), men nån gång ibland är det gott. Ris och potatis är annars bastillbehöret här hemma.

      Radera