söndag 18 november 2012

Lite nytt under solen

Idag är nu igår och imorgon är redan här... Klockan springer iväg och jag är inte på långa vägar lika trött som jag var när jag vaknade av alarmet som ville att jag skulle upp och åka och jobba i Karlstad. Jag låg kvar och funderade på att ringa och säga att jag inte kommer, men... Plikt och ansvarskänsla! ekade i mig och upp kom jag och iväg for jag.

Efter att jag jobbat klart for jag till Systembolaget för att köpa en flaska vin som present. Kassörskan, född -93, frågade, samtidigt som hon slog in i kassan:

"Får jag se ditt leg?"
-Gärna! svarade jag och sträckte fram körkortet.
Ett "HA!" och "OJDÅ! Du är ju nästan 20 år äldre än mig" kom från hennes mun när hon, med ett leende, gav körkortet tillbaka till mig.
Hon kunde fått en puss där och då för jag tog det som en komplimang och något positivt även om hon samtidigt förmodligen menade att jag faktiskt var gammal... men det bortser jag från och fokuserar på att hon var tillräckligt osäker på min ålder för att fråga efter legget!

När jag kom hem åt jag upp resterna av Vattenfallssalladen/Nua Yang Nam Tok, som jag hade kvar från fredagen. Brukar göra den själv, men var lite bekväm (läs lat) i fredags och svängde in till Coco Thai och köpte med hem. Underbart gott är det! Oxfilé, gurka, tomat, selleri, rödlök, chili och kryddor i en smakrik och lite syrlig sås. Det enda jag behövde göra var att lägga upp det på tallriken...

Coco Thai lagar god mat, men servicen lämnar lite att önska så därför är jag ingen riktig stamkund där. Tycker inte de är särskilt trevliga och det är viktigt för mig - jag vill ha både servicen och kvalitén när jag köper något... vad det än må vara...


Katterna var ju som tokiga när vi kom hem från Stockholm, i torsdags kväll, och hade inga planer på att lugna sig och låta oss sova. Gubben somnade fort och snarkade gott under täcket, men jag hölls vaken av en ständigt pratande Albin, en Max som hade bajsrus och en Lillis som gärna ville ha godis. I ren desperation och sömnlöshet låg jag och letade appar till iPaden. Hittade "Games for Cats" som jag genast laddade ner och döm om min förvåning när det visade sig att både Albin och Lillisen satt som förtrollade och petade in poäng efter poäng med sina tassar. Albin satt i flera timmar och spelade - han var nöjd och framför allt tyst, så jag var jättenöjd!


Fick hem en klänning för ett tag sen som jag tycker är jättefin, men som inte känns som "jag" riktigt. Den är lite för stor, så den måste sys in för att passa (hur ofta har det hänt tidigare??!), men frånsett det då... ja, jag vet inte, den är fin, men kommer förmodligen bara bli hängande i klädkammaren. I ett försök att få den att bli mer "jag" lånade jag hem mammas granathalsband och armband. Det passar jättebra i färg till klänningen, men om det blev mer "jag" vette tusan! Och även om det blev det - när ska jag få chansen att använda en sån klänning med det halsbandet till?!




 Nu borde jag kanske gå och lägga mig, men jag är inte tillräckligt trött för det än. Imorgon (idag) blir det Dolma hos svärföräldrarna och jag vill eventuellt till Marieberg för att Wrappa på Indiska, Claes Ohlsson och EM Möbler - gratisshopping när den är som bäst!

  

1 kommentar: