tisdag 10 juli 2012

Arbetsam helg och teater

Började lördagen mycket tidigt, innan ens tuppen var uppe vill jag tro... Hämtade den lilla lastbilen jag lånat på jobbet, tankade och tyckte jag hade tillräckligt med tid att åka och hämta ut ett par paket på Ica innan mamma skulle komma, men döm om min förvåning när jag mötte henne på väg dit.

"Jag åker hemifrån kl 7", sa hon och hon kör långsamt... och även om hon hade kört som mig (*ler*) skulle hon inte varit hos oss förrän 8.30. Klockan hade precis slagit om till 8 när jag mötte henne, så det var bara att strunta i Ica och paketen, vända lastbilen och åka efter henne så hon kom in i vårt garage.

En snabb sväng inne och sen styrde vi lastbilen mot soffan som skulle hämtas. Lite annat kom med också, bland annat några av mammas klänningar från 60-talet. De var helt galet snygga och såg helt oanvända ut. Tyvärr har jag begåvats med en "hylla" som inte min mamma hade då, så även om jag kunde komma i klänningarna gick det inte att knäppa dem över bysten. Konstaterade i alla fall att min mamma har varit mycket stilig och rent av "stylish"!






När vi flyttat sofforna klart, städat dem, duschat, vilat lite och käkat packade vi ihop oss igen och for iväg på teater/bygdespel. Min bror har skådespelartalanger och man måste ju titta. Som tur var föll inget regn under tiden så det var riktigt trevligt. Tog några bilder också - naturligtvis...








Det var lördagen och söndagen det... Igår började jag dagen minst lika tidigt med att ta lilla lastbilen som nu var full med en gammal soffgrupp som skulle slängas och åka med den till återvinningsstationen. Eftersom jag var ensam var min tanke att någon på återvinningen skulle hjälpa mig få ur den, men de var en helt annan åsikt. Den ena sa "jag är förkyld så jag får inte lyfta" och den andra "det ingår inte i våra arbetsuppgifter - det får du lösa själv". På min fråga om det i alla fall gick att öppna en grind på staketet framför containern fick jag till svar "nej!", så jag fick köra fram lastbilen, skjuta ur en 3-sits, en 2-sits och en fåtölj med alla dynor, ut på backen under mycket muttrande och vissa svordomar. Lyfta upp ena änden upp på staketet ca 1,5 meter upp sen trycka på i andra änden så jag kunde skjuta över alla soffor över staketet. Inget "det där ser jobbigt ut, vill du ha hjälp?", inget! Slängde sen i ren trots allt annat jag hade i lastbilen i samma container trots att de sa att det skulle sorteras. Hade jag fått hjälp, inte blivit svettig, förbannad och nästan fått bråck på köpet hade jag förmodligen sopsorterat, men nu struntade jag högaktningsfullt i det!

Idag har jag packat paket, varit och shoppat med gubben och sen fått middagen serverad av densamme... En helt okej dag, med andra ord!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar