söndag 1 juli 2012

Födelsedagskalas flera dagar i rad

Igår var vi på 18-årskalas. God mat, cupcakes och annat smått och gott bjöds på av en alldeles strålande glad, nybliven myndig vuxen. Cupcakesen var vanilj/hallon med en pepparmintfrosting - supergoda, även om jag bara orkade en halv... men det var för att jag ätit för mycket mat innan. 18-åringen hade jobbat hårt för att förbereda allt och var säkert trött efter allt jobbande i köket - men hon hade gjort det himla bra!




Idag fortsatte vi firandet, men idag var det svärföräldrarna som skulle firas. Vi bjöd ut dem på en nyöppnad persisk restaurang där vi åt kebab som nästan var förvånansvärt god. Restaurang Persia hette stället och ligger på Aspholmen i Örebro. Svärmor och jag delade på en portion, men orkade ändå inte äta upp mer än kanske hälften. Vi tog lamm- och oxfilékebab med pommes, myntayoghurt och grönsaker. Var inte farligt dyrt heller, jämfört med vad notan kan sluta på annars när bara gubben och jag är ute och äter. 


Nu har jag laddat min dosett med en ny omgång tabletter, ätit jordgubbar och funderar nu på att ta något mer att äta innan jag går och lägger mig. Suger lite i magen, så för att tillfredsställa kroppen och inte vara sjukt hungrig när jag vaknar är det kanske lika bra att ta nåt. 


Önskar för övrigt att sommaren snart vore slut så jag fick klippa ner tånaglarna igen... Äckligt, jag vet, men jag tycker det är fult att ha så korta tånaglar som jag normalt sett har och försöker därför spara ut dem när det blir sommar och man går med sandaler eller barfota så tårna syns. Det gör ont i tårna när naglarna blir "normal" längd (för andra), för jag har så liten nagelbas (en bieffekt av EDS)... alltså så liten del hud som nageln fäster på och när de blir längre och kommer mot något är det fortfarande lika liten del hud som håller fast nagel och den är därför lättare att bryta/bändas upp i fel riktning så det gör ont i huden/tån. 

Ännu ett av "Äckliga fakta vi inte ville veta om bloggaren"... välkommen tillbaka - det kommer säkert fler!

  

2 kommentarer:

  1. *skrattar* Jadu... det dära med tånaglar alltså. =)

    SvaraRadera
  2. sv - Det blir ett nytt kök med nya kyl och frys, ny spris, ny micro etc. SEn blir det även ett rum till mig.

    SvaraRadera