måndag 6 februari 2012

Avslöjar resmål

Nu är det dags att avslöja var vår resa går... Det är kanske inte vad gemene man skulle välja att resa till på semestern, men då det finns släktkopplingar och en nyfikenhet från min sida att se nåt annat, tycker jag att det ska bli mycket spännande...

Vi flyger tidigt på morgonen 15 mars till Wien för byte till destinationen Erbil i Irak och vi kommer stanna i den staden ett par dagar innan vi åker vidare till Suleymania. Hemresan går, för mig och gubben, 26 mars på eftermiddagen/kvällen så 27:e är vi hemma igen.

Kamera och minilaptop ska få följa med för dokumentation av resan, som jag tror blir allt annat än semester eftersom alla släktingar vill träffa oss och mitt sociala konto kommer tömmas totalt tror jag - kanske så mycket att jag behöver två veckors semester hemma sen för att vila upp mig *ler*

Och för de som undrar - nej, det är inte krig dit vi åker och/eller oroligheter... det är förmodligen farligare att åka till Malmö än dit vi ska i Irak.

2 kommentarer:

  1. sv - Det låter ju underbart men kan du vara snäll oc hjälpa mig att hitta en bild på den så jag lättare kan be mannen köpa åt mig?

    SvaraRadera