onsdag 1 februari 2012

Nu händer det grejsaker

Jag är på klar bättringsväg nu och skakar inte alls lika mycket längre. Jag känner vibrationerna i musklerna invändigt, men om jag inte tröttar ut mig fullständigt syns inte skakningarna utanpå för folk som ser mig - och det är skönt för i helgen var det inte roligt när hela kroppen skakade i olika riktningar oavsett om jag satt still eller rörde mig.

Har även köpt en ny bil... eller inte ny, men mindre begagnad än min älskade lilla italienska kvalitetsbil Fiat Punton. Det blev en Ford Focus C-Max - ljusblå, fullutrustad och riktigt trevlig att köra. Jag hoppas bara att det blir ett bra byte för Fiaten har gått väldigt smärtfritt och utan problem, men står nu i garaget med punka som jag hoppas få hjälp att fixa närmaste dagarna.


Den är lite större än Fiaten och känns betydligt rymligare invändigt. Och Maxen ska inte bli den skräpsamlingsplats Punton varit - säger jag nu, men det glömmer jag nog om ett tag.

Igår fick vi även hem ett paket från Buzzador... En juicer/råsaftcentrifug från Philips som ska testas idag. Den klarar alla typer av frukt, grönsaker och bär, med några få undantag och jag hoppas den kommer fungera så bra som jag önskar. Ska bli spännande att betygsätta denna lilla tingest som gubben tycker ser ut som nåt rymdmonster...



Vi ska dessutom ut och resa lite om en dryg månad... tillsammans med svärmor som även är jättesnäll och bjuder på resan. Vart vi ska håller jag än så länge lite hemligt, men det kommer bli en spännande resa och både kamera och minidator ska med för dokumentation av det hela.


Det var det som var nytt från min hörna av världen... Later alligator!

  

2 kommentarer: