måndag 27 februari 2012

Det börjar dra ihop sig

Ja, dra ihop sig mot resan... Det är lite drygt två veckor kvar till vi flyger iväg och jag har alla papper fixade, passen redo, mediciner hämtade - det återstår bara att hitta någon pålitlig person som matar och ser till katterna och packa det vi ska ha med oss. Väskorna blir dock ganska lätta på ditvägen - troligtvis tyngre på hemvägen.

Har tittat ut två museum jag vill besöka och hoppas vi kommer hinna med det mellan alla besök hos släktingar och vänner.

Ett museum med kurdisk kultur, historia, konst och musik... lite som ett nationalmuseum kan man säga. Sen vill jag även besöka ett av Saddams gamla fängelser som de gjort om till museum för att visa vad som hände under Saddams tid, hur han behandlade folk och framför allt fångarna. Det är nog inget trevligt museum att besöka, men jag tycker att det är viktigt för allmänbildningen och kunskapen - precis som det är viktigt att veta så mycket man kan om förintelsen under 2:a världskriget.

Är lite orolig för att det kommer bli alldeles för uttömmande socialt sett och att jag inte kommer kunna gå undan och vara för mig själv - slippa höra allas prat hela tiden, bara få lite lugn och ro... men det löser sig nog och om inte annat är det väl bara att bita ihop och se fram mot ny ledighet vid påsken en vecka efter vi kommer hem...

 

2 kommentarer:

  1. Sv - Jo, jag tror nog att jag kommer att trivas även om vissa perioder känns riktigt sega och långdragna.

    SvaraRadera