söndag 5 februari 2012

Sover

Jag hoppas jag sover när detta inlägget publiceras... Det är ju ingen hemlighet att jag har sömnproblem och måste ta hjälp av läkemedel för att få några timmar sömn, och inte ens med läkemedel får jag så mycket sömn kroppen behöver. Jag tog min medicin för snart 2 timmar sen och än har jag inte minsta känsla i kroppen av att kunna somna, så jag hyser lite hopp om att det kommer inträffa snart och även om jag tar en dos till kan det mycket väl vara så att jag vaknar när klockan är 4:30 och är klarvaken - det suger!

Länge, mycket länge, försökte jag klara mig utan läkemedel för sömnproblemen, men med max 3 timmar sömn per natt blir man till slut ett vrak - en spillra av en människa, som i bästa fall orkar hålla sig samman under arbetstiden för att sen helt falla isär och man har inget liv, känns det som. Bristen på sömn beror på EDS'en, så det är ju inget som lär försvinna - det är bara att lära sig leva med det...

Anyway... Jag har beställt tid för vaccination inför resan och det verkar som jag ska ha vaccin mot Hepatit A och B, Tuberkulos, ETEC, Malaria och eventuellt något mer. Gubben ska med samtidigt till Vaccinationscentrum, men han behöver inte lika mycket vaccin som mig och svärmor ännu mindre - lite fisigt tycker jag, men vad ska man göra...? Det är ju självklart bättre att ta det säkra före det osäkra.


Jag måste även fylla i läkemedelsblanketter och gå till Apoteket och få dem påskrivna inför resan, så det inte blir några problem med mina läkemedel i tullen. Det är inte alla läkemedel som måste ha ett intyg, men jag har flera som det krävs på och det är samma där... bättre att ta det säkra före det osäkra, fylla i allt och ha med sig så det inte blir något strul.


3 kommentarer:

  1. sv - Tack! Korvstråganoff är gott. Jag brukar alltid ha mera sås än ris eftrersom jag vill dränka de små simkunniga riskornen. ;-)

    SvaraRadera
  2. Men det där förstår jag inte. Varför ska ni ha olika mängd vaccin?!? :-O

    SvaraRadera
  3. sv - Aha, men det förklarar ju lite iaf. =) Men varför är du så hemlighetsfull om resmålet?

    SvaraRadera