onsdag 14 maj 2014

Funderar och planerar - beslutsångest

Balkongen är tömd och jag har skurat golvet och torkat av alla "vindskivor" på balkongräcket.

Har idag varit runt och tittat på olika möbler som skulle kunna stå där ute. Jag har nu beslutsångest deluxe!

Jag tror jag (läs vi) kommit fram till att det ska bli en loungegrupp, med soffa, bord och två fåtöljer. Det fungerar lika bra att sitta och äta och fika i som ett bord med stolar och man får lite extra mysfaktor under härliga sommarkvällar, tror jag...

Det lutar åt denna grupp, just nu, men innan jag kommit iväg och faktiskt köpt nåt hinner jag förmodligen ändra mig, ungefär hundra gånger till!


Idag när jag loggade in för att flytta lite pengar fick jag en glad överraskning - en oväntad insättning som ett trevligt tillskott i kassan. En större summa, som tydligen skulle gå till en semester till mig och maken, enligt den snälle insättaren.

Frågan är bara var vi ska åka på hans semester...? Jag uppskattar städer mer än solsemester. Upplevelser framför att ligga på stranden och pressa. Vi får se vad vi kan enas om... I augusti, då det är aktuellt, är det förhoppningsvis varmt och soligt överallt, mer eller mindre, så båda våra önskningar kan tillgodoses - värme för han som gillar det och stad för mig som vill uppleva nåt annat än en sandstrand.

Några förslag?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar