måndag 19 maj 2014

Olika tankesätt

Jag fascineras av hur olika man kan tänka om olika saker och hur folk resonerar...

Det som andra ser som en styrka, kan jag se som en svaghet. Det andra ser som perfekt, ser jag på ett helt annat sätt och anser att perfektion inte existerar.

"If a problem has no solution, it may not be a problem, but a fact, not to be solved, but to be coped with over time." ~ Shimon Peres

Alla har rätt till sin åsikt och tro, oavsett vad den är - det tror jag starkt på - men jag har också rätten att inte hålla med och nära en annan tanke!

Det är fascinerande hur olika man kan tolka ord, som sägs... eller skrivs - ge 10 personer samma text så tar de med sig 10 olika variationer om vad som är viktigt i texten. Det förutsätts även ibland att man ska kunna tolka in sånt som är underförstått, alltså inte står med, och för vissa är det helt omöjligt - vi är alla olika, och det är det som gör världen lite extra spännande!

"Alla människor dör, men inte alla människor lever." ~ Tim Robbins

Lite funderationer så här på måndagskvällen...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar