onsdag 21 maj 2014

Glossybox Limited Edition Mors dag 2014

Det är som julafton varje gång mobilen plingar till och talar om att jag har ett paket att hämta ut från Glossybox.

Idag kom Mors dags-boxen, en specialbox, som jag beställde utöver den vanliga boxen.

LYCKA!! Denna box var helt underbar! En fantastiskt vacker låda och innehållet var enbart full size-produkter och dessutom produkter jag vet att jag kommer använda!

Jo, jag vet... det var en Mors dags-box, jag är inte mamma, men min mamma skulle inte använda dessa saker och svärmor är nog inte särskilt intresserad heller - och jag har ändå en katt som säger ma-ma till mig dagarna i ända... det får väl räknas.



När man öppnar locket på denna blommiga låda ser man samma lyxiga utförande som normalt... ett silkepapper, omsorgsfullt ihopknutet med ett fint band och ovanpå det lilla kort som talar om vad som finns i lådan.


Så knyter man upp rosetten och öppnar för att kika in vad det ligger för överraskningar gömda där under...


Ren och skär lycka denna gång! Jag tror inte jag kan hitta något negativt att säga om innehållet. Perfektion!

Denna gång var innehållet följande:

Newsha Private Haircare Volume Lift Foam - "Många har säkert ett par gamla bilder från barndomen då man har någon knasig frisyr som mamma försökte få till men kanske inte lyckades jättebra med. Vilken tur att det numera finns professionella hårprodukter även för personligt bruk. Denna volymstyling från Newsha ger håret en enastående fräsch och vårdad look. Håret blir starkt och elastiskt tack vare extrakt från acaibär som är både skyddande och näringsgivande. Mammor uppskattar den säkert i sin morgonrutin eftersom den är väldigt enkel att använda."

Perfekt eftersom jag länge tänkt köpa ett volymmousse, men inte fått tummen ur. Den här luktar dessutom mycket gott och inte bara kemiskt och underligt. Ser fram mot att använda denna produkt!

Jag fick en originalprodukt, 200 ml, som kostar 180:-


Nougat Naturals Intensive Body Oil - "Tidiga morgnar - när resten av familjen fortfarande sover - är en perfekt tidpunkt för mammor att rå om sig själva lite extra. Den här uppfriskande doften kombinerat med essentiella oljor från bergamott, grapefrukt, ingefära och citrongräs piggar upp sinnet - även de allra mörkaste morgnarna. Kroppsoljan innehåller både sötmandel- och arganolja som återfuktar huden samtidigt som de har lugnande och läkande effekt. Något man gärna skämmer bort sig själv och sin kropp med, helt enkelt."

Jag ÄLSKAR oljor! Den här går snabbt in i huden utan att lämna ett oljigt resultat. Den luktar citrusaktigt och fräscht och kommer definitivt bli använd!

Jag fick en originalprodukt, 100 ml, som kostar 170:-


Teeez Trend Cosmetics Be Blushious - "Att vara mamma är ibland både krävande och en utmaning när det kommer till att jonglera hushållssysslor och karriär. För att lyckas hålla vardagen under kontroll och samtidigt undvika att se trött och stressad ut är den här rougen "Be Blushious" från Teeez perfekt. Den ger en rosenrosa som somrig lyster på alla mammors kinder och den naturliga fräschören håller hela dagen lång. Mjukgörande ingredienser som olja från sojaböna ger inte bara näring åt huden och en fräsch touch - en annan bra egenskap är att rouget blir extra hållbart. Perfekt för en fartfylld vardag!"

Jag fick färgen 401 - Brilliant Peach. Kanske inte den ultimata färgen för mig (hade valt en färg lite mer åt det rosa hållet om jag valt själv), men den kommer absolut bli använd och färgen är jättefin och känns behaglig.

Jag fick en originalprodukt som kostar 199:-


Tromborg Nail Polish - "För visst är mammor fantastiska? De har oftast en löning på det mesta och finns där när man behöver dem. Därför förtjänar alla mammor detta underbara nagellack från Tromborg som har blivit namngivna efter muser och gudinnor. Det är nagellack utöver det vanliga då färgerna är vårdande. De små flaskorna är nämligen fyllda med bioaktiva ingredienser som organiska växter, sjöalger och salt från Döda havet. Lacken är baserade på kallpressad solrosolja och vetegroddsolja som har en hög koncentration av vitamin E och omega 6 och 3. Den perfekta balansen mellan skönhet och natur för alla fina mammor!

I min box fanns färgen EOS, en härligt rosaskimmrande färg. Jag hade lätt valt den färgen själv om jag stått vid hyllan i butiken och skulle välja en färg - däremot hade jag kanske inte valt att köpa ett så här dyrt nagellack, normalt sett, men det ska bli fantastiskt roligt att testa ett märke jag inte provat innan!

Jag fick en originalprodukt som kostar 215:-


ModelCo Fibre LashXtend Mascara - "Vi vet alla hur upptagen en mamma kan vara, ständigt på språng för att försöka få vardagen att gå ihop - det finns inte alltid så mycket tid över för att fixa ordning på sig själv på morgonen. Den här fiffiga mascaran från ModelCo kommer förmodligen att underlätta deras liv en aning. Den inbyggda spegeln gör att mascaran kan appliceras vart som helst, när som helst. Det spelar heller ingen roll hur känslosam eller hektisk dagen blir, tack vare den vattenfasta formulan håller sig mascaran på plats dagen lång. Den är dessutom snabbapplicerad - på ett kick blir ögonfransarna längre och mer intensiva med hjälp av den krämiga konsistensen kombinerat med innovativ fiberteknologi."

Mascara är en av mina svaga punkter... Jag behöver inte sminka mig dagligen, men går jag utanför dörren MÅSTE jag ha mascara på fransarna eftersom de inte har någon färg naturligt och det ser himla underligt ut, för de syns inte, så för att jag inte ska känna mig för konstig (mer än jag faktiskt är) kladdar jag alltid på mascara så denna ska bli rolig att testa. Borsten är bra och man ser fibrerna tydligt så förhoppningen är stor att denna levererar vad den lovar!

Jag fick en originalprodukt som kostar 175:-


Figs & Rouge Hand Cream - "Det är inte ovanligt att mammor har en gömma med godis hemma när barnen är små. Perfekt att plocka fram som en överraskning på lördagskvällar eller när det är dags för barnkalas. När barnen växer upp är det kanske på sin plats att byta ut godisbitarna mot denna ljuvliga handkräm från Figs & Rouge med sin söta doft som påminner om den "gamla goda tiden". Som om inte det vore nog ger det rika kokosnötssmöret, antioxidanterna och algextraktet näring och skyddar händerna mot dagliga påfrestningar. Samtidigt som glycerin och ginseng garanterar att händerna håller sig mjuka och återfuktade dagen lång. Jämfört med godis är denna snabbabsorberande kräm 100% sockerfri!

Många pluspoäng för den underbara förpackningen! Doften är behaglig och påminner mig lite om nåt tuggummi som fanns när jag var liten, tror jag. Den går in lätt i huden och känns naturlig. Tuben får lätt plats i vilken handväska som helst för att alltid finnas tillhands. Har kikat in Figs & Rouges hemsida för att se övriga produkter i deras sortiment - alla förpackningar är jättefina och jag är nu intresserad av att testa andra produkter också!

Jag fick en originalprodukt som kostar 85:-


Den vanliga månadsboxen kommer också snart, den är enligt Glossybox packad och kommer kanske under nästa vecka... Julafton kommer ofta nu, med andra ord!

  

1 kommentar:

  1. Klart du kan räknas som mamma, vem skulle annars vara det åt pälsbollarna?

    SvaraRadera