söndag 25 maj 2014

Ny jacka

Igår åkte jag på utförsäljningen i Karlstad innan jag for till mamma.

Siktet var inställt på en sommarjacka... en ljus lite kortare modell, gärna med huva och dragkedja... Det blev helt tvärtom!

En mer kappliknande modell, mörklila, med knappar och utan huva... istället med kavajkrage, typ. Men jag föll för den och var tvungen att köpa den. Den modell jag egentligen ville ha fanns inte så det ger mig anledning att åka fler gånger och leta...



Använde den nya idag när vi bjöd ut svärmor på en Mors dags-middag på Karishma. Jättegod indisk mat. Vi började med två förrätter som vi delade på, alla fyra och sen fyra olika rätter - tre grytor och en från grillen - som vi också smakade på allihop. Maken tog en Kulfi (indisk glass) till efterrätt också, men vi andra var mätta. Det var dessutom så mycket kvar att det blev en matlåda till mig som förmodligen räcker både till lunch och middag imorgon. 

Igår efter utförsäljningen åkte jag alltså till mamma. Tanken var att fira hennes Mors dag, lite i förväg, och istället för en blomma hade jag planerat att laga Biriyani till henne, så jag hade med alla ingredienser som behövdes. Det är en risrätt med mandel, russin, ärtor, kyckling (det kan vara lammkött, köttfärs, nötkött eller vegetarisk om man vill också), potatis och massa goda kryddor. När jag gör till mig själv utesluter jag russinen eftersom jag inte tycker om det, men nu var det till mamma och hon tycker om rätten som den är. 

Hon uppskattade att jag gjorde en stor gryta Biriyani mer än en Mors dags-blomma! Vi åt både hon och jag, broder dök upp med två barn och de åt med, hon fick 9 matlådor till frysen plus en tallrik att äta senare. 

Så det blev lyckat det med!

På väg hem stannade jag förbi en Smycka-butik och köpte med en liten "bara-därför-att"-present (bästa typen av present) till maken. Vi tycker båda om Thomas Sabos smycken, särskilt de i "Rebel at heart"-kollektionen och det var från den jag köpte två berlocker och en berlockhållare... Jag tror han blev nöjd...


  


1 kommentar: